datissystem datissystem .

datissystem

ايزو چيست

ايزو چيست
ايزو چيست : ايزو از اتحاد دو سازمان – ISO (فدراسيون بين المللي انجمن هاي استاندارد ملي) و كميته هماهنگي استاندارد سازمان ملل متحد (UNSCC) تشكيل شده است.
در سال 1946 بيش از 25 كشور در مؤسسه مهندسان عمران در لندن ملاقات كردند تا يك سازمان بين المللي جديد ايجاد كنند كه هدف آن «تسهيل هماهنگي و هماهنگي بين المللي استانداردهاي صنعتي» بود.

از اين پس، سازمان هاي جديد ISO در ماه فوريه 1947 عمليات خود را آغاز كردند. ISO كلمه از ISOS يونان به معناي “برابر” مشتق شده است.
همانطور كه سازمان بين المللي استاندارد براي زبانهاي مختلف به صورت متفاوتي ترجمه مي شد تصميم گرفت كه نام اختصاري كوتاه براي سازمان ISO باشد.
امروز ISO به كنفدراسيون نمايندگان بيش از 150 كشور تبديل شده است و بيش از 16،500 استانداردهاي بين المللي را منتشر كرده است.

آنها به صورت منظم ملاقات مي كنند تا استانداردهاي مديريت جديد و جديدتري را توسعه دهند.

مزاياي گواهينامه ايزو
هر استاندارد مزاياي خود را در هر صنعت تأمين مي كند، با اين حال منافع مشترك در سراسر گواهينامه ها عبارتند از: پتانسيل بازار گسترده، انطباق با مناقصه هاي خريد، بهبود بهره وري و صرفه جويي در هزينه، خدمات بالاتري از خدمات مشتري و در نتيجه رضايت و اخلاق و انگيزه كاركنان .
با داشتن يك استاندارد مديريت شناخته شده، مشتريان خود مي گويند كه شما در مورد نيازهاي آنها جدي هستيد.

چرا اخذ ايزو
سه دليل عمده براي اينكه شركت ها يك سيستم مديريت ايزو را اتخاذ مي كنند وجود دارد:
براي افزايش موفقيت در مناقصه عمومي و خصوصي
براي بهبود كارايي داخلي و كاهش هزينه ها

اگر شما مي توانيد به هر يك از سوالات فوق بله پاسخ گواهينامه ايزو ممكن است براي شما باشد.

شايستگي هاي اصلي گواهينامه ايزو
صدور يك سند با شماره مرجع و نسخه براي اطمينان از اينكه سند مناسب، در زمان مناسب در جاي مناسب است.

سابقه يك سند كامل است (نگاه كنيد به بالا). كنترل ضبط يك روش كارآمد براي يافتن سوابق فردي است.

همچنين مي تواند به نحوه ثبت، حذف، بايگاني و نابود كردن سوابق شخصي مراجعه نمايد.

يك بررسي عميق از سيستم مديريت خود را، براي اطمينان از اينكه شما در حسابرسي اعتبار سنجي سال گذشته خود هستيد.

اين همچنين تضمين مي كند كه شركت برآورده كردن نيازهاي حسابرسي داخلي در استاندارد است.

عدم انطباق زماني است كه چيزي در كسب و كار اتفاق بيفتد كه برنامه ريزي نشده باشد.

اين مي تواند باشد: داخلي E.g. فرآيند / روش فرآيند، خطاي انساني و غيره. خارجي خارجي، مانند شكايات مشتري، مسائل تامين كننده و غيره

يك طرح ايجاد شده توسط مديريت براي اصلاح عدم انطباق (نگاه كنيد به بالا) و جلوگيري از تكرار آن

يك اقدام براي روشن كردن و رفع خطرات بالقوه اي براي كسب و كار، با توجه به كاهش عدم انطباق هاي آينده.


برچسب: گواهينامه ايزو، مشاورايزو، مشاوره ايزو، ايزو9001، ايزو، اخذايزو، دريافت گواهينامه ايزو،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۳ مهر ۱۳۹۷ساعت: ۰۹:۴۸:۳۲ توسط:datis موضوع: نظرات (0)

ايزو 9001

ايزو 9001
متن استاندارد ايزو 9001 ورژن 2008 را اينجا دانلود كنيد

متن استاندارد ايزو  9001 ورژن 2015 را اينجا دانلود كنيد.

 

خلاصه شرايط ايزو 9001 به زباني عاميانه
سياست حفظ كيفيت يك بيانيه رسمي از جانب مديريت است كه به صورت غير قابل تفكيكي به برنامه‌ها

و طرح‌هاي بازرگاني و توليدي موسسات و همچنين نيازهاي مشتريان گره خورده‌است و اين سياست‌ها بايد

در تمام لايه‌ها و بخش‌ها و همچنين كاركنان يك سازمان رعايت و تعهد گردند و براي اين منظور هر يك از

كاركنان احتياج به اهداف قابل اندازه گيري براي كارشان دارند.
تصميمات مربوط به مديريت كيفيت بر پايه اطلاعات و داده‌ها و همچنين سيستم، كه شامل حسابرسي معمول

براي ارزيابي انطباق و كارايي است، بنا شده.
سوابق و اطلاعات مي‌بايست نشان دهنده چگونه توليد شدن مواد خام و محصولات باشند تا از طريق رديابي

منابع به مشكلات پي برده شود.
شمابه يك ملاك روند، براي كنترل كيفيت اسناد شركت خود نياز داريد. هركسي مي‌بايست به اين اطلاعات

دسترسي داشته و چگونگي استفاده از آنها به صورت به روز، را بداند.
براي پايداري سيستم مديريت كيفيت و توليد محصولات مرتبط به هم، شما احتياج به فراهم كردن زير ساخت

، منابع، اطلاعات، امكانات و تجهيزات، ابزارهاي بررسي و كنترل و همچنين شرايط محيطي داريد.
شما احتياج به استخراج تمام عناصر حياتي روندهاي توليدي خود داريد كه اين كار از طريق كنترل و نمايش

بررسي‌ها و اطمينان حاصل كردن از تكميل كننده بودن اهداف كيفيت توليد، داريد. اگر شما وسايل بررسي را

به صورتي كارا طراحي كرده باشيد، مي‌توانيد مطمئن باشيد كه اهداف تعيين شده بلند مدت قابل دسترس

مي‌شوند و اين اهداف به صورت اهداف فردي در نمي‌آيند.
براي هر كدام از محصولاتي كه شركت توليد مي‌كند شما نياز به انتشار اهداف كيفي جديد داريد تا طرح روند،

اسناد و نتايج بررسي‌ها را به عنوان ابزاري براي بهبود و رشداستفاده كنيد.
شما احتياج به تعيين نقاط حساسي كه هر كدام از روندها دارا مي‌باشند داريد تا از طريق كنترل و بررسي اين

نقاط اطمينان حاصل كنيد كه همه چيز تحت ميزانهايي كه شما تعيين كرده‌ايد، پيش مي‌رود.
شما احتياج به شرايط واضحي از فروش محصول داريد.
شما نياز به تصميم گيري درباره الزامات مشتريان و طراحي سيستمي براي برقراري ارتباط مشتريان با اطلاعات

محصولات، پرس و جو، قرارداد، بازخورد و شكايت داريد.
زمان توسعه محصول جديد، شما احتياج به برنامه ريزي مراحل بهبود جديد براي توسعه محصول و همچنين

آزمايش اين مراحل داريد.
شما احتياج به تجديد نظر در كاربردها و روندهاي معمول در غالب حسابرسي داخلي و نشست‌ها داريد تا تصميم

بگيريد كه آيا مديريت كيفيت كارا مي‌باشد و اين سيستم ما را به كدام جهت مي‌برد (با توجه به مشكلات پيشين و بلفعل).

براي اين منظور اطلاعات فعاليت‌ها را نگهداري كرده و نقاط قوت و ضعف آنها را مورد بررسي قرار مي‌دهيد.
با توجه به مشكلات پنهاني و بلفعل (مشتريان، فراهم كنندگان مواد اوليه و مشكلات داخلي) شما نياز به روندهاي

ثبت شده‌اي داريد كه اطمينان حاصل كنيد كه هيچ كسي محصولات بد شما را استفاده نمي‌كند و تصميم بگيريد

كه با اين محصولات بعضاً معيوب چه كنيد و اين كار تنها با توجه به ريشه‌هاي به وجود آورندهٔ توليد اين محصولات

بد و همچنين تهيه گزارش و نگهداري آن براي تكرار نكردن دوباره اين ايراد تعبيه مي‌شوند، قابل انجام است.

گواهينامه ايزو 9001: سيستم مديريت كيفيت
استاندارد iso9001:2008 يكي از اعضاي استانداردهاي سيستم مديريت كيفيت است. امروزه نياز بسياري از سازمان‌ها
به اين استانداردها بسيار تامل برانگيز است و به عبارتي يكي از شاخصه‌هاي استاندارسازي نحوه مديريت كيفيت

سازمان‌ها در سطح جهاني مي‌باشد. اولين شاخهٔ اصلي اين خانواده iso9001 مي‌باشد و شامل شاخصه‌هاي زير مي‌باشد:
iso 9001:2008 آخرين نسخه استاندارد سيستم مديريت كيفيت تدوين شده توسط سازمان جهاني ايزو مي باشد.

اين استاندارد نحوه مديريت بر سازمان براي تامين نيازمنديها و انتظارات مشتري را در بر مي گيرد و مستقل از

اندازه سازمان و نوع محصول يا خدمت براي كليه بنگاهها و موسسات اقتصادي كاربرد دارد.

مشاوره ايزو 9001: سيستم مديريت كيفيت
پذيرش يك سيستم مديريت كيفيت بايد يك تصميم گيري استراتژيك در سازمان باشد. طراحي و استقرار سيستم مديريت

كيفيت سازمان از عوامل زير تاثير مي پذيرد:
الف- محيط سازمان و تغييرات و ريسك هاي وابسته به محيط
ب- نيازهاي در حال تغيير
ج- اهداف ويژه
د- محصولات
ه- فرآيندهايي به كار گرفته شده
و- اندازه و ساختار سازماني آن
شكل يكسان در سيستم هاي مديريت كيفيت ويا شكل يكسان در مستندسازي از جمله اهداف و خواسته هاي

اين استاندارد بين المللي نمي باشد.
الزامات سيستم مديريت كيفيت كه در اين استاندارد تعيين شده است، مكمل الزامات مشخص شده براي محصول هستند.

اطلاعاتي كه تحت عنوان يادآوري آمده است، راهنمايي هايي براي درك بهتر و روشن ساختن الزامات مربوطه ارائه مي دهد.
اين استاندارد بين امللي مي تواند توسط طرف هاي داخلي و خارجي و از جمله مراجع صدور گواهينامه، براي ارزيابي توانايي

سازمان در برآورده ساختن الزامات مشتري، مراجع قانوني و مقررات قرار گيرد.
مباني مديريت كيفيت كه در ايزو 9000 و ايزو 9004 بيان شده اند، در حين ايجاد و توسعه اين استاندارد بين المللي در نظر

گرفته شده اند.

 

اخذ گواهينامه ايزو 9001: سيستم مديريت كيفيت
شرايط دارا شدن مديريت كيفيت و اخذ ايزو سيستم مديريت كيفيت مشتمل بر نزديك به ۳۰ صفحه شرايط مي‌شود كه

توسط سازمان بين‌المللي استانداردسازي منتشر و در همه كشورها به منظور هماهنگي به كار مي‌رود. اين شرايط به شرح

ذيل مي‌باشند:
صفحه چهارم (پيش گفتار): پيش گفتار
صفحات پنج تا هفت (پيش گفتار): فصل اول – معرفي ايزو
صفحه يك تا چهارده: شرايط
فصل اول: اهداف و مفاد
فصل دوم: منابع قانوني
فصل سوم: واژگان و تعريف‌ها (مخصوص تنها ايزو 9001 | ISO 9001:2008 )
صفحات دو تا چهارده:
فصل چهار: سيستم مديريت كيفيت
فصل پنجم: مسئوليت‌هاي مديريت
فصل ششم: مديريت منابع
فصل هفتم: پديدآوري محصول
فصل هشتم: پايش، اندازه گيري، تحليل و بهبود

 

فوايد اخذ گواهينامه ايزو 9001 ISO 9001: 2008 :
مجموعه‌اي از روندها كه مراحل حياتي كسب و كار را تحت پوشش مي‌گيرند
كنترل و اصلاح روندها براي كارا بودن آنها
ثبت و ضبط اطلاعات مناسب
كنترل خروجيهاي معيوب و اتخاذ تصميم و انجام عمل درست براي اصلاح
بررسي‌هاي معمول براي اطمينان حاصل كردن از درستي روندهاي منحصربه‌فرد و سيستم مديريت كيفيت
بهبود مداوم و مستمر به روندها و محصولات

در مرحله اول ، ايزو 9001 به عنوان استاندارد سيستم  تضمين كيفيت در سال 1987 صادر شد .

براي سازمانها بر اساس دامنه كاري يكي از اين 3 استاندارد اعمال مي شد . نسخه اين استاندارد تمركز بر

پيدا كردن محصولات درست از نادرست را داشت .در مرحله اول تجديد نظر در سال 1994 انجام شد و اين

استاندارد به عنوان سيستم تضمين كيفيت صادر شد .

آخرين بازنگري در سال 2000 انجام شد و استاندارد را به عنوان سيستم مديريت كيفيت صادر شده است.

و تنها ايزو  9001:2000 معتبر است و ايزو 9002 و 9003 معتبر نيست .

اما سازمان ISO ، استاندارد 9000 و 90004 و 19011 را در حمايت از ايزو 9001:2000 صادر كرد .

مباني استاندارد ايزو 9001 بدون در نظر گرفتن دامنه كاري سازمانها مي باشد .

در سال 2008 كاملترين نسخه از ISO 9001 صادر شد كه هنوز در سراسر جهان اين استاندارد پياده سازي مي شود .

نسخه فعلي ايزو 9001 ورژن 2015 است كه به لحاظ ساختار متفاوت با ايزو 9001 ورژن 2008 مي باشد .

شركت هايي كه ايزو 9001  ورژن 2008 را دارند بايستي تا سال 2018 به ورژن جديد استاندارد خودرا ارتقا دهند .

 

چرا ايزو 9001:2008 در سال 2015 تجديد نظر شد؟
سيستم مديريت كيفيت ايزو 9001   ، راهنماي جهاني استاندارد مديريت كيفيت در سال آخرين بار در سال 2015

تجديد نظر شد.

تمام استاندارد هاي ايزو هر 5 سال در صورت نياز مورد بررسي قرار ميگيرند و در صورت لزوم تجديد نظر مي شوند.

ايزو 9001:2015 براي پاسخ به آخرين روند و سازگاري با ساير سيستم هاي مديريت از قبيل ايزو 14001

،طراحي شده است.

تغييرات اصلي اين استاندارد چيست؟

ورژن جديد به دنبال يك ساختار سطح بالاتر براي استفاده آسان در ارتباط با ساير استانداردي هاي سيستم مديريت

تفاوت عمده اي كه نسخه 2015 با 2008 تفكر  مبتني بر ريسك است.

مزاياي ايزو 9001
تاكيد بيشتر بر تعامل رهبري

كمك مي كند به يافتن خطرات و فرصت هاي سازماني در شيوه اي سازمان يافته تر

استفاده از زباني ساده و ساختار و اصطلاحات معمول كه به ويژه براي سازمانها بسيار مفيد هستند.

سيستمهاي مديريت PLE -محيط زيست ، بهداشت، ايمني و يا تداوم كسب و كار

مديريت ذنجيره تامين را به طور موثرتر آدرس دهي مي كند.
ويرايش جديد استاندارد ايزو 9001 در سال 2015  منتشر مي گردد كميته فني ايزو در سال 2012 موضوعات

مورد نياز براي بازنگري ايزو 9001 را بررسي نمود و يك برنامه رمان بندي جهت تدوين ويرايش جديد ISO 9001

ارائه نمود
پيش نويس تجديد نظر استاندارد بايد شامل :-ارائه الزامات هسته اي پايدار براي 10 سال آينده و يا بيشتر- بصورت

عمومي  و مرتبط با  عوامل سازماني در هر بخش

–  تمركز بر مديريت  فرآيند تا دستيابي به نتايج  مورد نظر

– از آخرين ويرايش اصلي ايزو 9001 در سال 2000 تا كنون ،  تغييرات در سيستم هاي مديريت  كيفيت و فن آوري

بصورت عملي  مد نظر قرار گيرد.

– تغييرات پيچيده و دشوار محيط هاي سازمان را انعكاس دهد .

– بمنظور افزايش سازگاري و هم ترازي با ديگر استاندارد هاي سيستم هاي مديريت  ايزو ، پيوست SL ضميمه دستورات

ايزو بكار گرفته شود.

– پياده سازي موثر سازماني و ارزيابي انطباق موثر بوسيله ارزيابي شخص اول ، دوم و سوم تسهيل مي گردد.

– جهت كمك به درك و تفسير بهتر الزامات  از زبان و سبك هاي نوشتن  ساده استفاده گردد.

اين موضوع نياز به گفتگو با علاقمندان مرتبط با موضوع دارد اين شامل بخش هاي خاص  از الزامات استاندارد ها

بر اساس  ايزو 9001 ، سازمان هاي دريافت كننده گواهينامه سيستم مديريت كيفيت ، شركت هاي گواهي دهنده ،

سازمان هاي اعتباردهي و تنظيم كننده مقررات وقوانين مي باشد.

تاثير قابل توجهي از هر  تغييرات ، تصديق و صحه گذاري  در كار استاندارد ايزو 9001 ويرايش جديد با استفاده از

سازمان هاي داوطلب دربخش هايي مختلف از جهان هنگامي كه پيش نويس كميته تدوين شد ،  انجام خواهد شد.
مستندات ايزو 9001:2015
مستندات ايزو 9001  داراي چه اطلاعاتي هستند؟

ايزو 9001   اطلاعات مستندات به عنوان داده هاي معني داري است كه نيازمند كنترل و نگهداري توسط

سازمان و محيطي است كه در آن موجود است.

الزامات مورد نياز براي اطلاعات مستندات در بخش 7.5 در پيش نويس استاندارد گرفته شده و شامل بسياري

از الزامات يكسان قبلي در محل و مدارك و سوابق مي باشد.

سيستم مديريت كيفيت نياز به اطلاعات مستندات مورد نياز توسط استاندارد ايزو 9001 براي اثر بخشي سيستم

مديريت كيفيت دارد.

سيستم مديريت كيفيت نيز نيازمند اندازه سازمان، نوع فعاليت ها، پيچيدگي فرآيندها و تعامل و صلاحيت افراد است.

علاوه بر اين ، الزاماتي براي ايجاد و بروز رساني اطلاعات مستندات كه شامل شناسايي، فرمت مناسب و نقد و بررسي

و تصويب اين اطلاعات مستندات وجود دارد.

الزاماات نهايي در مورد مقدار اطلاعات مستندات با كنترل و در دسترس بودن و شايستگي كه مورد نياز است، مي باشد.

حفاظت كافي، توزيع قابل اجرا، دسترسي، بازيابي، استفاده ذخيره سازي ، حفظ، كنترل تغييرات، نگهداري .

همه اين الزامات  عمدتا همانهايي ست كه در اسناد و فرآيندهاي مستندسازي شده وجود دارد  اما به صورت يك پكيج واحد

مي باشد.

 

چه اطلاعات  ضروري   در مستندات ايزو 9001 ثبت شده است؟

در زير چند مورد از الزامات استاندارد كه به عنوان اطلاعات مستندات مورد نياز تعريف شده است را آورده ايم:

دامنه سيستم مديريت كيفيت
هر چيز لازم براي حمايت از عملكرد فرآيندها
هر چيز لازم كه باعث ايجاد اعتماد به فرآيندهاي برنامه ريزي شده قابل اجرا مي شود
خط مشي كيفيت
  اهداف كيفي
مداركي كه منابع نظارت و اندازه گيري مناسب براي هدف هستند
استانداردهاي كاليبراسيون زماني كه هيچ استاندارد بين المللي شناخته وجود ندارد
مدارك و شواهد تائيد صلاحيت شد
مداركي كه در فرآيندهايي را كه برنامه ريزي شده است را انجام مي دهد
مداركي كه نشان دهنده انطباق محصولات و الزامات خدمات است
نمايشي از نتايج بررسي الزامات مربوط به محصولات و خدمات
تائيديه الزامات طراحي و توسعه مورد نياز
خروجي از فرآيندهاي طراحي و توسعه
تغييرات طراحي و توسعه
نتايج ارزيابي، نظارت بر عملكرد و ارزيابي مجدد از ارائه دهندگان خارجي
تعريف ويژگي هاي محصولات و خدمات، از جمله فعاليت هاي انجام شده و نتايج به دست آمده
اطلاعات لازمي كه براي حفظ قابليت رديابي ، زماني كه مورد نياز است
نتايج حاصل از تغييرات توليد و خدمات
اقدامات صورت گرفته در خروجي نامنطبق فرآيند، محصولات، و خدمات، از جمله امتيازات به دست آمده

نتايج حاصل از فعاليت پايش و اندازه گيري
مدارك و شواهد از اجراي برنامه مميزي و نتايج مميزي
مدارك و شواهد از نتايج حاصل از بررسي مديريت
مدارك و شواهد از عدم انطباق و اقدامات صورت گرفته، و نتايج حاصل از هر اقدامات اصلاحي

 

چك ليست مميزي ايزو 9001
چك ليست مميزي داخلي يكي از چندين ابزار مميزي است.

تضمين كننده الزامات استاندارد ايزو 9001 و سيستم مديريت كيفيت شما با مسائل واقعي كاري شمامي باشد .

به عنوان يك مرجع در مميزي استفاده مي شود .

اگر درست استفاده شود مزاياي زير را داراست :

سيستماتيك كردن مميزي
ترويج برنامه ريزي مميزي
تضمين دستاوردهاي استوار در مميزي
پشتيباني فعال از فرآيند مميزي سازمان شما
گردآوري متن هاي نوشته شده حين فرايند مميزي
همسان سازي عملكرد مميزهاي گوناگون در انجام مميزي
ايجاد مرجع براي شواهد موضوعي
 

چك ليست ارائه شده متشكل از جداول الزامات قابل گواهي در بخش هاي 4 تا 10 استاندارد ايزو 9001 مي باشد .

هر الزام به صورت يك سوال مطرح شده است .

چك ليست مميزي براي مميزي انطباق و مميزي فرايند قابل استفاده است .

چنانچه مي خواهيد چك ليست مميزي جديدي ايجاد كنيد .

كافي است بخش هايي از جدول را كه مرتبط با فرآيند شماست  در جدول جديد كپي كنيد .

توصيه مي كنيم چك ليست پيوست را به عنوان كپي اصلي براي خود نگه داريد .

براي كسب اطلاعات بيشتر فايل  چك ليست را از اينجا دانلود كنيد .

 

خدمات مشاوره ايزو 9001

شرح خدمات مشاوره و استقرار سيستم مديريت كيفيت  بر اساس استاندارد ISO 9001:2008

انجام خدمات آموزشي و مشاوره در جهت استقرار استاندارد بين المللي ISO 9001:2008 تا مرحله اخذ گواهينامه

و مراحل اجرايي آن به شرح زير مي باشد :

1- شناخت: شناسايي شرايط جاري  سازمان اعم از توليدي يا خدماتي براساس بندهاي استاندارد ISO 9001 :

1-1- بررسي فرآيندها و سيستم هاي مديريتي سازمان به صورت عمده

1-2- مطالعه ساختار سازماني

1-3- بررسي شرايط تامين كنندگان، مشتريان و طرفهاي ذي نفع

1-4- دريافت نقطه نظرات و ديدگاه هاي مديريت ارشد و درك اهداف مورد انتظار آن ها و نتايج حاصل از اجراي

استاندارد

1-5- مصاحبه با مديران و كارشناسان سازمان و مطالعه نمودار گردش فعاليت هاي مرتبط با برآورده سازي انتظارات و

خواسته هاي مشتريان

1-6- تهيه و ارائه گزارش به مشتري ( كارفرما )

2- آموزش: آموزش استاندارد ISO 9001:2008 :

2-1- مستندسازي و تشريح الزامات استاندارد ISO 9001:2008

2-2- مميزي داخلي الزامات استاندارد ISO 9001:2008

3- تشكيل كميته راهبري: انتخاب نماينده مديريت و تشكيل و توجيه كميته راهبري و تعيين مسئوليت هاي ايشان و

ديگر اعضاي پروژه

4- طراحي سيستم : همكاري و مشاركت مشاور با كارشناسان سازمان در زمينه طراحي يا اصلاح سيستمهاي مورد نياز:

4-1- تدوين خط مشي كيفيت

4-2- تهيه اهداف كيفيت

4-3- تهيه نقشه فرايندها

5- مستندسازي: مستندسازي فرآيندها و تدوين روشهاي اجرايي و دستورالعملهاي كاري و فرم هاي مورد نياز و

نيز مديريت منابع نسبت به الزامات استاندارد:

5-1- تدوين شناسنامه فرايندها

5-2- سيستم مديريت كيفيت (شامل : الزامات عمومي و الزامات مربوط به مستندات)

5-3- مسئوليت مديريت (شامل : تعهد مديريت، مشتري محوري، تعيين مسئوليت ها و اختيارات به صورت مدون،

انتقال اطلاعات و تدوين ماتريس ارتباط واحدها ، بازنگري مديريت و تعريف وروديها و خروجيهاي آن بر اساس استاندارد)

5-4- مديريت منابع (شامل : فراهم كردن منابع، منابع انساني و آموزش، زير ساخت، محيط كار)

5-5- تحقق محصول (شامل : طرح ريزي پديدآوري محصول، فرآيندهاي مرتبط با مشتري، طراحي و تكوين، خريد

و ارزيابي تامين كنندگان، كنترل توليد و ارائه خدمات، كنترل وسايل پايش و اندازه گيري)

5-6- اندازه گيري، تجزيه و تحليل و بهبود (شامل : پايش و اندازه گيري فرايندها،پايش و اندازه گيري رضايت مشتري

، مميزي داخلي، تدوين طرح كنترل محصولات، كنترل محصول نامنطبق، تجزيه و تحليل داده ها و بهبود مستمر و

اقدامات اصلاحي و پيشگيرانه)

5-7- تهيه نظامنامه كيفيت

6- مميزي داخلي:

6-1- تعريف و استقرار نظام مميزي داخلي

6-2- تدوين چك ليست مميزي داخلي

6-3- انجام يك نوبت مميزي داخلي توسط مشاور با همكاري نماينده مديريت بر روي سيستم طراحي شده و

شناسايي مغايرت ها و عدم انطباق هاي احتمالي

7- تثبيت استقرار سيستم و اخذ گواهينامه ISO 9001:

7-1- حضور مشاور در مرحله مميزي نهايي (Final-Audit) كه توسط شركت گواهي دهنده (CB) انجام مي شود و

مشاور همكاري لازم را در اين زمينه با سازمان در جهت اخذ گواهينامه خواهد داشت.

 

آموزش ايزو 9001:2015 -الزامات و مميزي داخلي
منبع آموزشي :  متن استاندارد ايزو 9001

مدت دوره : 2 روز

زمان دوره :

براي افراد پس از تكميل ظرفيت
براي شركتها با هماهنگي
مكان دوره :

براي افراد دفتر مركزي شركت
براي شركتها در محل شركت يا واحد توليدي با هماهنگي
مشخصات مدرس :

داراي گواهينامه بين المللي سرمميزي
بيش از 20 سال سابقه تدريس ، مميزي و مشاوره سيستم هاي كيفيت
سابقه مديريت چند مرجع معتبر بين المللي صدورگواهينامه
مسلط به محتوا و مديريت دوره آموزشي
ساير موارد :

ارائه گواهينامه آموزشي حضور در دوره
ارائه  متن استاندارد ايزو 9001
پذيرايي

https://datissystem.com/


برچسب: گواهينامه ايزو، مشاورايزو، مشاوره ايزو، ايزو9001، ايزو، اخذايزو، دريافت گواهينامه ايزو،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۳ مهر ۱۳۹۷ساعت: ۰۹:۴۵:۱۹ توسط:datis موضوع: نظرات (0)

خدمات مشاوره ايزو 17025

خدمات مشاوره ايزو 17025
مقدمه
آزمايشگاه ها در واحدهاي توليدي، دانشگاهها، واحدهاي تحقيقاتي و دستگاههاي نظارتي نقش بسيار كليدي دارند.

در دانشگاهها و واحدهاي تحقيقاتي، نتايج آزمايش اساس توليد و پيشبرد علم، ارائه تئوري ها و نظريات علمي و اكتشافات جديد مي باشد.

آزمايشگاهها و دستگاههاي نظارتي
نتايج آزمايشگاهها و دستگاههاي نظارتي نيز ملاك اعلام نظر در خصوص رد و قبول فرآورده مي باشد.

در واحدهاي توليدي و يا خدماتي ، اساس تصميم گيري در مورد فرآورده بوده و علاوه برآن نتايج بخش تحقيق و توسعه نيز به صحت نتايج آزمون صادره از آزمايشگاهها بستگي دارد.

همچنين مبادلات و معاملات تجاري بين المللي كالاها و فراورده هاي توليدي بر اساس نتايج آزمون ها مي باشد.

بنابراين صحت و درستي نتايج آزمون صادره اعم از اينكه آزمايشگاه آزمون و يا كاليبراسيون باشد، اهميت بسيار زيادي دارد.

با توجه به اهميت آزمايشگاهها ،تعيين ملاكي براي ارزيابي و اعلام نظر در خصوص نتايج آنها بسيار مهم است .

اين ملاك همان سيستم مديريت آزمايشگاه بر اساس استاندارد بين المللي ISO/IEC 17025 مي باشد.

 

ISO/IEC 17025:
يك استاندارد بين المللي است كه در سال 2000 تدوين شده است و بر بهبود مستمر تأكيد دارد .

هدف اصلي آن كنترل فعاليت آزمايشگاه هاي نمونه بردار و كاليبراسيون از دو منظر كيفي و فني است

كه براي تائيد صلاحيت آزمايشگاه ها تهيه شده است.

مهم ترين دستاورد انطباق يك آزمايشگاه با اين استاندارد اطمينان از صحت نتايج آزمون مربوطه است .

به همين دليل سازمان هاي اعتبار دهنده مميزي خود را براساس روش هاي آزمون انجام مي دهند .

در اين ايزو بر استفاده از روش هاي آزموني كه منطبق بر يكي از استانداردهاي بين المللي، منطقه اي يا ملي باشد

تأكيد شده است.

اين استاندارد داراي الزامات سيستم مديريت كيفيت به همراه الزاماتي فني براي تضمين اين نكته است

كه هر آزمايشگاه براي انجام آزمايشات خاص و ويژه داراي تجهيزات و تخصص لازم است.

 

الزامات استاندارد ISO/IEC 17025 در 14 بخش اصلي زير قرار مي گيرند:
1.الزامات اجرايي
2. الزامات استقلال، بي طرفي، ادغام
3. قابليت اعتماد
4. سازمان و مديريت
5. سيستم كيفيت
6. پرسنل
7. تاسيسات و تجهيزات
8. روش و راهكارهاي نظارتي
9. مديريت نمونه ها و آيتم هاي بازرسي
10. كنترل مدارك
11. گزارشات بازرسي و گواهينامه هاي بازرسي
12. بستن قرارداد فرعي
13. شكايات و درخواست ها
14. همكاري با ساير شركت هاي بازرسي

 

اهداف استقرار استاندارد ISO/IEC 17025 :
ارتقاء سطح آزمايشگاه شركت و كسب اعتبار ملي و بين المللي
پذيرش بين المللي گزارشات آزمايشگاه
• مزيت رقابتي در بازار و امكان ارائه خدمات در سطح بين المللي
انطباق استانداردهاي ISO 9001 – 9002 با مقدمات اين استاندارد
افزايش اطمينان از صحت نتايج ارائه شده توسط آزمايشگاه
كسب اطمينان از كاليبره شدن مستمر تجهيزات آزمايشگاه
تسهيل همكاري ميان آزمايشگاه ها و ساير سازمان ها
استاندارد كردن روش هاي اجرايي و مديريتي آزمايشگاه
ارتقاء سطح مشتري مداري آزمايشگاه
امكان پذيرش آزمايشگاه به عنوان آزمايشگاه مرجع از طرف موسسه استاندارد
 

 

الزامات كلي براي مطابقت آزمايشگاه ها
 

شركت هاي اعتبار بخشي كه صلاحيت آزمايشگاه را تشخيص مي دهند بايد از اين استاندارد بين المللي به عنوان اساس كار اعتبار بخشي خود استفاده كنند.
افزايش استفاده از سيستم هاي مديريت، آزمايشگاه را وادار به اجراي يك سيستم مديريت كيفيت مطابق با ISO 9001 نموده است كه با خدمات آزمايشي و كاليبراسيون مرتبط است.
اين استاندارد بين المللي الزامات كلي براي صلاحيت در اجراي آزمايش، كاليبراسيون و نمونه گيري را ارائه مي كند.
اين استاندارد به آزمايشات انجام شده با استفاده از روش هاي استاندارد، روش هاي غير استاندارد و روش هاي آزمايشگاهي مي پردازد.
اين استاندارد بين المللي براي انواع آزمايشگاه ها فارغ از تعداد پرسنل و ميزان آزمايشات آنها قابل كاربرد است.
ممكن است مشتريان آزمايشگاه، مقامات قانون گذار و شركت هاي اعتبار بخشي نيز براي درك بهتر صلاحيت آزمايشگاه ها از اين استاندارد استفاده كنند.
اين استاندارد مورد استفاده آزمايشگاه هايي است كه درصدد توسعه سيستم مديريت عملكرد كيفي، نظارتي و فني خود هستند.
واژه سيستم مديريت در اين استاندارد به معني سيستم هاي نظارتي فني و كيفي است كه عملكرد آزمايشگاه را اداره مي كنند.
 
 
مراحل اجراي پروژه:
در سه فاز بايد اجرا گردد :

آموزش و شناخت اوليه
طراحي و استقرار سيستم
ارزيابي سيستم
 

شرح جزئيات اجراي پروژه :
عنوان فعاليت
1.    شناخت وضع موجود واحد بر اساس استاندارد ISIRI-ISO/IEC17025و مشتمل بر ساختار سازماني ، فرآيند هاي اصلي سازمان ، داده هاي جاري درارتباط با الزامات سيستم  مورد نظرو فهرست نيازهاي اصلي براي ادامه كار و ارائه گزارش
2.    آموزش استانداردISO/IEC17025 براي كليه پرسنل( 5 نفر)
3.    تشكيل و توجيه اعضاي كميته راهبري ISO/IEC17025 و كميته هاي فرعي مربوطه و تعيين مسئوليت هاي ايشان.
4.    مشخص نمودن هويت قانوني آزمايشگاه، تهيه نمودار سازماني (بايد مطابق نمودار سازماني شركت باشد) و ساختار اجرايي آزمايشگاه و جايگاه آن در ساختار سازمان اصلي، تدوين خط مشي كيفيت ، اهداف كيفيت و تدوين نظام‌نامه كيفيت
5.    تدوين روش اجرايي كنترل مدارك و سوابق
6.    تدوين و روش اجرايي براي مشخص نمودن نيازهاي آموزش و فراهم ساختن امكان آموزش و بررسي و ارزيابي اثر بخشي اقدامات انجام شده.
7.    بررسي چگونگي واگذاري آزمون يا كاليبراسيون به پيمانكار فرعي و صلاحيت پيمانكاران(تدوين روش اجرايي بازنگري درخواست ها،مناقصات و قراردادها و توجه شود كه مناقصات روش اجرايي قانوني داشته و قابل تغيير نيست)
8.    تدوين و به اجرا درآوردن روش اجرايي براي انتخاب و خريد خدمات و ملزومات مورد استفاده كه بر كيفيت خدمات موثر است( و بايد منطبق بر روش هاي جاري درون شركت باشد)
9.    تدوين روش هاي اجرايي، چگونگي دريافت نمونه، جابه جايي و انبارش مواد وگزارش دهي آزمايشگاه
10.  بررسي اقدامات انجام شده در رابطه با شفاف‌سازي خواسته‌هاي مشتري و چگونگي پايش عملكرد آزمايشگاه در رابطه با كارهاي انجام شده 

و نيز چگونگي ارتباط با مشتريان با در نظر داشتن ضرورت حفظ اسرار آنها(ارائه خدمات به مشتري و تدوين شكايات) .
11.  روشهاي اجرايي براي كنترل خدمات نامنطبق و تدوين روش اجرايي مورد نياز در رابطه با انجام اقدامات پيشگيرانه و اصلاحي.
12.  بررسي گزارش هاي آزمون و تست به لحاظ محتوي (عدم قطعيت، نمونه‌برداري و تفسير نتايج)،تدوين روش اجرايي كنترل كيفيت نتايج
13.  بررسي سوابق فني (فرم ها، قراردادها، برگه‌هاي انجام كار ، برگه‌هاي بازبيني، يادداشت هاي كاري، نمودارهاي كنترل، گزارش آزمون و گواهينامه‌هاي كاليبراسيون (، تدوين روش اجرايي كاليبراسيون دستگاه ها و نگهداري آنها
14.  تهيه روش اجرايي مميزي داخلي ( مشخص نمودن  بخش مسئولين آزمايشگاه براي پاسخگويي  و مشخص شدن  مميزان)
15.  بررسي وضعيت جمع‌آوري و كنترل داده‌ها و تدوين روش اجرايي براي حفاظت، كنترل و تجزيه و تحليل داده‌ها و اجراي آنها(تدوين روش اجرايي پايش و كنترل)
16.  بررسي مدارك موجود و تدوين روش هاي اجرايي و دستورالعمل هاي مورد نياز براي تشريح چگونگي بكارگيري تجهيزات مورد استفاده و وضعيت نگهداري آنها حسب نياز.
17.  تدوين روش اجرايي صحه گذاري و ايجاد سوابق صحه‌گذاري (تدوين روش هاي اجرايي بازرسي وآزمون).
18.   حضور در مرحله مميزي نهايي (Final-Audit) كه توسط نماينده شركت مشاور انجام خواهد شد 

و مشاور همكاري لازم را در اين زمينه با آزمايشگاه به منظور اخذ تائيديه اداره استاندارد و تحقيقات صنعتي خواهد داشت
 

حق الزحمه مشاور ، شرايط پرداخت و مدت زمان مشاوره :
حق الزحمه مشاور براي استقرار سيستم مديريت كيفيت آزمايشگاه بر مبناي استاندارد ISO 17025 و اخذ تاييديه از مرجع موردنظر كارفرما  متناسب با تعداد  روش آزمون استاندارد  مي باشد
كه توسط كارفرما پس از عقد قرارداد  به ترتيبي كه درزير آمده  به حساب مشاور پرداخت مي گردد :
25 %  پيش پرداخت حين عقد قرارداد

60 % پس از اتمام خدمات مشاوره و انجام مميزي داخلي

15 %  پس از مميزي نهايي و اخذ تاييديه از  ارگان گواهي دهنده

هزينه اعلام شده مبلغ خالص دريافتي توسط مشاور مي باشد  و كسورات قانوني در صورت وجود به مبلغ فوق اضافه مي گردد .
كليه هزينه هاي مربوط  به مرجع گواهي كننده  به عهده كارفرما بوده و مبلغ ذكر شده در اين پيشنهاد تنها در ازاي خدمات مشاوره مي باشد .
مدت زمان اجراي خدمات مشاوره 3 الي  4 ماه  مي باشد و شروع كار بلافاصله بعد از عقد قرارداد مي باشد .
 
نشانه گذاري آزمايشگاه اداره استانداردآزمايشگاه معتمداستاندارد ايزو 17025ايزو آزمايشگاهخدمات مشاوره ايزو 17025مشاورايزو17025گواهينامه ايزو 17025

https://datissystem.com/


برچسب: گواهينامه ايزو، مشاورايزو، مشاوره ايزو، ايزو9001، ايزو، اخذايزو، دريافت گواهينامه ايزو،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۳ مهر ۱۳۹۷ساعت: ۰۹:۴۲:۳۶ توسط:datis موضوع: نظرات (0)

فروش گواهينامه ايزو

 فروش گواهينامه ايزو
فروش گواهينامه ايزو تعريف  ايزو در ايران كمي متفاوت از كشورهاي توسعه يافته مي باشد . در اكثر سازمان و شركت ها و واحدهاي صنفي ايزو به عنوان كالايي لوكس شناخته شده كه بودن آن زماني توجيح دارد كه بخواهيم كيفيت كار و محصول خودرا به نمايش بگذاريم آن هم زماني كه گردش كار و عملكرد مالي مجموعه ما در حالت خوب و سوددهي قراردارد و
براي خالي نبودن عريضه گواهي نامه ايزو را نيز به مجموعه افتخارات خود اضافه مي كنيم .

اين رويكرد عواقبي را به دنبال دارد از آنحا كه اكثر شركت ها در بهترين حالت سعي در ميان بر زدن و دريافت گواهينامه با كمترين قيمت و كوتاهترين زمان ممكن دارند باعث ايجاد بازاري براي خريد و فروش گواهينامه مي گردد. و چون نظارت موثري نيز وجودندارد .

عملا گواهينامه ايزو اعتبار و ماهيت اصلي خودرا از دست داده و ابزاري براي تجارت شده است .
بسيارند متوليان و صادركنندگان گواهينامه هاي ايزو كه حتي شركت ثبت شده اي ندارند و به راحتي با ايجاد يك سايت به زبان انگليسي اقدام به صدور گواهينامه هاي ايزو براي شركت هاي مختلف مي كنند .

فروش گواهينامه ايزو
فروش گواهينامه هاي ايزو معمولا به دلايل زير صورت مي گيرد .

 فروش گواهينامه ايزو : مناقصه
گواهينامه ايزو به عنوان عاملي امتياز آور در بسياري مناقصات وجود دارد . بسياري موارد ديده شده شركت هايي كه متقاضي خريد گواهينامه ايزو با تاريخ ثبت يك سال قب از زمان گواهينامه هستند و البته صادركنندگاني كه اين كار را به راحتي انجام مي دهند . و اين كار به عنوان تجارتي برد- برد براي طرفين مطلوب مي باشد .

 فروش گواهينامه ايزو :الزام سازماني
برخي سازمان هاي دولتي زيرمجموعه ها و ذينفعان خود را ملزم به دريافت گواهينامه ايزو مي كنند.
البته در اين مورد هر از گاهي نظارت ها و سركشي هايي براي تاييد و صحت گواهينامه هاي ايزو صورت مي گيرد كه عمدتا تشريفاتي بوده و بازهم معامله  برد-برد در اكثر موارد براي خريدار و فروشنده گواهينامه ايزو اتفاق مي افتد .

 فروش گواهينامه ايزو  :تبليغات و چشم و هم چشمي
تبليغات و چشم و هم چشمي نيز بخشي از بازار خريد و فروش گواهينامه هاي ايزو را رونق مي دهد .
البته لازم به ذكر است در اين مورد عدم آگاهي خريدار و يا تلقي اشتباه ايشان نسبت به موضوع معامله باعث اين اتفاق مي گردد .

در واقع نوعي عدم آگاهي و پيروي كوركورانه از هم صنفي ها . اين وضعيت معمولا در زمان رونق اقتصادي اتفاق مي افتد و در اكثر موارد بازهم معامله برد- برد هست البته با كمي سود بيشتر براي فروشنده .
مواردي كه در بالا بيان شد به نوعي بازگويي واقعيات بوده و قصد توهين به شخص يا شركت  خاصي وجود ندارد .
و قطعا قضاوت هدف نگارش اين نوشته نمي باشد.چرا كه هريك از فعالان اين حوزه بسته به نياز و درخواست بازار
اقدام به ارائه خدمات متناسب نموده و درخواست و نياز بازار بر اساس قوانين و الزامات كلان تري شكل مي گيرند .

افراد   در گوگل  با درج عبارات و كلمات  زير بدنبال ايزو هستند.

نحوه اخذ ايزو
مراحل اخذ ايزو
چگونگي اخذ ايزو
آموزش اخذ ايزو
نحوه اخذ گواهينامه ايزو
مراحل اخذ گواهينامه ايزو
چگونگي اخذ گواهينامه ايزو
آموزش اخذ گواهينامه ايزو
مراكز ايزو
شركتهاي ايزو
CB هاي ايزو
استاندارد ايزو
نحوه اخذ استاندارد ايزو
نحوه گرفتن استاندارد ايزو
مراحل دريافت استاندارد ايزو
چگونگي دريافت استاندارد ايزو
ايزو
ايزو چيست؟
چگونه ايزو بگيريم ؟
براي ايزو از كجا شروع كنيم؟
ايزو چه كاربردي دارد؟
مزاياي ايزو
محاسن ايزو
ايزو و صادرات
ايزو و واردات
ايزو و تبليغات
ايزو و سازمان ملي استاندارد
ايزو در ايران
ايزو در تهران
ايزو در شهرري
ايزو در اراك
ايزو در قم
ايزو در البرز
ايزو در كرج
ايزو در سمنان
ايزو در مشهد
ايزو در سيستان و بلوچستان
ايزو در چهاردانگه
ايزو در شمس آباد
ايزو در قزوين
ايزو در رشت
ايزو در مازندران
ايزو در تبريز
ايزو در همدان
ايزو در شيراز
ايزو در زنجان
ايزو در اردبيل
ايزو در كردستان
ايزو در كرمانشاه
ايزو در نهاوند
ايزو در خوزستان
ايزو در اهواز
ايزو در كيش
ايزو در آبادان
ايزو در چهارمحال و بختياري
ايزو در خرم آباد
ايزو در اصفهان
ايزو در اروميه
ايزو در يزد
ايزو در بوشهر
ايزو در انديمشك
ايزو در طبس
ايزو ايلام
ايزو در مهاباد
ايزو در عسلويه
ايزو ايرانشهر
ايزودر انديمشك
ايزو در كازرون
ايزوساوه
ايزو در خراسان شمالي
ايزو در خراسان جنوبي
ايزو در خراسان رضوي
ايزو در كرمان
ايزو بجنورد
متقاضيان با ثبت  چنين كلمات كليدي در گوگل بدنبال  ايزو هستند.

با ما درارتباط باشيد.

ايزو
اينستاگرام
مشاورIMS
نشانه گذاري ايزوفروش گواهينامه ايزومشاورايزوگواهينامه ايزو

 


برچسب: گواهينامه ايزو، مشاورايزو، مشاوره ايزو، ايزو9001، ايزو، اخذايزو، دريافت گواهينامه ايزو،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۳ مهر ۱۳۹۷ساعت: ۰۹:۴۰:۴۰ توسط:datis موضوع: نظرات (0)

گواهينامه ايزو چيست

 گواهينامه ايزو چيست؟
گواهينامه ايزو چيست به عنوان يك صاحب كسب و كار كوچك، اگر شما قصد داريد براي پروژه ها پيشنهاد دهيد،

به ويژه ترجيحات منتشر شده توسط شركت هاي بزرگ و نهادهاي دولتي، شانس خوبي براي برآوردن نياز به گواهينامه ايزو وجود دارد.

در حالي كه انواع بسياري از گواهينامه هاي ايزو وجود دارد، همه آنها طراحي شده اند تا اطمينان حاصل شود كه محصولات،

خدمات و فرايندهايي كه شركت استفاده مي كند مطابق با استانداردهاي قابل قبول بين المللي است.

مدرك ايزو
ISO بيش از 22000 استانداردهاي مختلف را براي كالاها، خدمات و فرآيندها منتشر كرده است.

رايج ترين آنها عبارتند از استاندارد ISO 9000 خانواده ها، كه استانداردهايي براي اطمينان از اينكه محصولات

و خدمات با كيفيت بالا هستند و هميشه در حال بهبود هستند.

در سال 2018، نسخه فعلي ISO 9001: 2015 است كه مي تواند توسط هر كسب و كار مورد استفاده قرار گيرد.

اين با هشت اصل كسب و كار اصلي در ارتباط است:

تمركز مشتري
رهبري
مشاركت مردم
رويكرد فرآيند
رويكرد سيستم به مديريت
پيشرفت متداوم
رويكرد واقعي به تصميم گيري
روابط تامين كننده متقابل سودمند
خانواده ايزو 14000 براي مديريت زيست محيطي است كه به عنوان مثال توسط شركت هاي مديريت زباله مورد استفاده قرار مي گيرد.

استانداردهاي ايزو
استانداردهاي ديگر براي صنايع يا بخش هاي خاص طراحي شده اند كه عبارتند از:

ISO 13485 براي دستگاه هاي پزشكي
ISO / TS 29001 براي صنعت نفت و گاز
ISO / IEC 90003 براي مهندسي نرم افزار
ISO 17582 براي سازمان هاي انتخاباتي دولتي
ISO 18091 براي دولت هاي محلي
مستندات مربوط به هر يك از اين استانداردها، كه مشخص مي كند چه چيزي مورد نياز براي سازگاري است، مي تواند از ISO يا از فروشنده مجاز خريداري شود.

اخذ  ايزو
ISO سازمان خود را تاييد نمي كند. براي كسب گواهينامه، شما بايد با يك شخص ثالث تماس بگيريد كه سازمان شما را بررسي كند و تعيين كند آيا فرايندها، محصولات و خدمات شما به معيارهاي ISO برسند يا خير.

اكثر شركت ها با صدور گواهينامه ايزو 9001 شروع مي شوند كه اساس بسياري ديگر از استانداردهاي ايزو است.

هزينه صدور گواهينامه بسته به اندازه شركت شما متغير است. اين روند مي تواند تا يك سال يا بيشتر طول بكشد.

سازمان هايي كه مي توانند شركت شما را با گواهينامه ايزو ارائه دهند نيز استانداردهاي لازم را دارند كه بايد توسط كميته ارزيابي سازگاري ISO يا CASCO توسعه يابند.

شما ممكن است يك سازمان را انتخاب كنيد كه توسط CASCO تاييد شده است به عنوان مورد نياز خود را، اما ISO معتقد است كه نه همه عوامل صدور گواهينامه بايد اعتبار CASCO.

هنگامي كه شركت شما داراي گواهينامه ايزو است، شما با گواهينامه اي از آژانس صدور گواهينامه ارائه خواهيد شد كه مي توانيد آن را هنگام پيشنهاد قراردادها يا تبليغات خود به مشتريان براي نشان دادن اينكه محصولات يا خدمات شما مطابق با استانداردهاي دقيق ISO است، استفاده كنيد.

https://datissystem.com/


برچسب: گواهينامه ايزو، مشاورايزو، مشاوره ايزو، ايزو9001، ايزو، اخذايزو، دريافت گواهينامه ايزو،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۱ مهر ۱۳۹۷ساعت: ۱۰:۰۸:۵۹ توسط:datis موضوع: نظرات (0)

مشاور ايزو كيست

مشاور ايزو كيست
گواهينامه ايزو در يك كسب و كار كوچك به نظر مي رسد به ويژه چالش برانگيز باشد محدوديت زمان، بودجه و تجربه با

صدور گواهينامه ISO 9000 در شركت هاي كوچكتر رايج است.

با اين حال، نياز به رسيدن به گواهينامه در حال افزايش است در تعداد زيادي از بازارهاي اغلب اين با درخواست مشتري

يا الزام صدور گواهينامه ISO آغاز مي شود.

اخذ ايزو
يا يك صاحب كسب و كار كوچك مي بيند تعدادي از رقبا تبليغ “گواهينامه ISO 9001” و اين نياز آشكار مي شود.

در بعضي موارد، يك كسب و كار كوچك، نيازهاي گواهينامه را به عنوان راهي براي بهبود عمليات تجاري خود يا آمادگي براي رشد مي بيند.

صرف نظر از دليل رانندگي نياز به گواهينامه ايزو، شماري از سوالات به ذهن مي آيند:

گواهينامه ISO چيست؟
چه چيزي در فرآيند گواهينامه ISO دخيل است؟
الزامات گواهينامه ايزو 9001 چيست؟
آيا كسب و كار كوچك مي تواند گواهينامه ايزو 9001 باشد؟
هزينه صدور گواهينامه ISO چيست؟
چگونه مي توانم از گواهينامه ISO 9001 شروع كنم؟
مشاوران ايزو در راه حل هاي Core Business Solutions از زمان شروع فعاليت شركت در سال 2000 به شركت هاي كوچك
كمك مي كنند تا  شروع به كار كنند.

مشاور ايزو كيست

از آن به بعد صدها كسب و كار كوچك را به ارائه گواهينامه ISO 9001 با ارائه چندين گزينه  مشاوره ايزو  كمك كرديم.
هر يك از گزينه هاي مشاوره ايزو براي شركت هاي كوچك كه براي كمك به صدور گواهينامه ايزو 9001 تلاش مي كنند،
براي نقطه شروع مشترك است.

رويكرد صدور گواهينامه ISO 
در تمام برنامه هاي مشاوره اي ISO 9000 ما بر روي كمك به شما براي به دست آوردن بيشترين مزيت صدور گواهينامه ISO 9001
تمركز مي كنيم.
اين به مراتب فراتر از سادگي نشان دادن نحوه دريافت گواهينامه است.

گواهينامه ايزو 9001
گواهينامه ايزو 9001 بايد بيشتر از “چك كردن يك جعبه” در مورد الزامات ISO مشتري باشد.
هنگامي كه گواهينامه ISO داريد، مشتريان شما بايد يك تفاوت قابل اندازه گيري در عملكرد خود داشته باشند
كه بايد رضايت مشتري را افزايش دهد.
بنابراين، از ابتداي فرآيند صدور گواهينامه، ما به شما نحوه استفاده از
فرآيند ISO براي تقويت فرآيندهاي كسب و كار و تأثير فرهنگ شركت شما را نشان خواهيم داد.
ما اين كار را با تاكيد بر سه ارزش اصلي ايزو انجام مي دهيم:
مهم اين است كه : فرآيند ISO بايد نتايج را بهبود بخشد و اين به مشتريان شما اهميت دارد.
كار آن را انجام دهيد: فرآيند ISO بايد با روش كاري شما سازگار باشد و براي شركت شما كار كند.
آخرين كار را انجام دهيد: فرآيند ISO بايد روندهاي طولاني مدت را انجام دهد كه آزمون زمان را تضمين مي كند.

https://datissystem.com/


برچسب: گواهينامه ايزو، مشاورايزو، مشاوره ايزو، ايزو9001، ايزو، اخذايزو، دريافت گواهينامه ايزو،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۱ مهر ۱۳۹۷ساعت: ۱۰:۰۷:۴۴ توسط:datis موضوع: نظرات (0)

اشتباهات متداول در اخذ ايزو كدامند

 

اشتباهات متداول در اخذ ايزو كدامند ؟
خريد گواهينامه ايزو

ارزش و اعتبار گواهينامه ايزو در آموزش و پياده سازي صحيح آن نهفته است نه يك برگ كاغذ

پيامدهاي خريد گواهينامه ايزو :
1- به احتمال خيلي زياد گواهينامه از شركت با هويت جعلي تهيه خواهد شد

2- شما مبلغ گزافي بابت تهيه يك برگ كاغذ پرداخت مي كنيد

3- بازار گواهينامه هاي جعلي را رونق مي دهيد و افراد غير متخصص و صرفا دلال از اين موضوع بيشترين بهره را خواهند برد .

4- ارزش و مزاياي  واقعي خدمات مشاوره تخصصي و استانداردهاي ايزو را تجربه نخواهيد كرد.

 

دلالي ايزو 

افراد و شركت هاي متعددي تحت عنوان مشاور ( عمدتا دلال) اقدام به فروش گواهينامه ايزو مي كنند .

اين موضوع ناشي از تقاضاي مشتري ها براي خريد گواهينامه ايزو مي باشد .

 

مشاوران سودجو و غيرمتخصص

بسياري موارد ديده شده افراد و شركتهايي تحت عنوان مشاور  با  سازمان ها قرارداد مشاوره بسته اند و بدون ارائه تضمين هاي لازم و  به دليل عدم  توانايي در آموزش و اجراي صحيح استاندارد مورد نظر با دريافت مبالغي (پيش پر داخت ) كار  را نيمه كاره رها كرده اند .
نشانه گذاري اخذ ايزواشتباهات متداول در اخذ ايزوخريد گواهينامه ايزوگواهينامه ايزو


برچسب: گواهينامه ايزو، مشاورايزو، مشاوره ايزو، ايزو9001، ايزو، اخذايزو، دريافت گواهينامه ايزو،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۱ مهر ۱۳۹۷ساعت: ۱۰:۰۶:۰۳ توسط:datis موضوع: نظرات (0)