بک لینک -
سايت پیش بینی
وان ایکس بت
سایت شرط بندی انفجار
سایت شرط بندی
سایت بازی انفجار
سایت شرط بندی فوتبال
سایت enfejar
بت فوروارد
جت بت
سایت پیش بینی فوتبال
sibbet90
وان ایکس بت
سایت بازی انفجار
پوکر آنلاین
بت بال 90
انفجار آنلاین
جت بت
بازی انفجار
سایت بازی انفجار
 datissystem datissystem .

datissystem

گواهینامه ایزو 9001

مزایای گواهینامه ایزو 9001
مزایای گواهینامه ایزو 9001 در زیر به صورت مختصر ذکر گردیده است:
1- توجه به فرآیندگرایی به جای وظیفه گرایی
2- توجه وتمرکز به نظرات مشتریان درخدمت ارائه شده سازمان
3- بهبود شاخص های رضایت مشتری بر مبنای سیستم مدیریت کیفیت ایزو 9001
4- تعیین شاخص های کلیدی فرآیند و هدف گذاری
5- بازنگری و اصلاح مستمر فرآیندها به منظور بهبود مستمر و ارتقای شاخص های کمی و کیفی ارائه خدمات
6- تقویت مستندسازی و شفاف سازی فرایندها ، مدارک و سوابق در سازمان
7- ایجاد سیستم های موردنیاز با تاکید بر اصول سیستم مدیریت کیفیت ایزو 9001
8- اجتناب از تلاش جزیره ای و ایجاد هماهنگی و یکپارچگی در سازمان
9- افزایش میزان مسئولیت پذیری ، مشارکت و اعتمادسازی در سازمان
10- افزایش دانش و مهارت های کارکنان
11- علاقمندی و اشتیاق مسئولین فرایندها به هدف گذاری و برنامه ریزی داخلی
12-استقرار سیستم مدیریت به عنوان معیاری جهانی جهت ارزیابی سازمان ها به شمار می رود.
13-رسیدگی به شکایات و ارتباط موثر و سازنده با مشتریان درون و برون سازمانی

کاربرد  ایزو 9001
در حال حاضر در بین صنایع مختلف در داخل کشوراخذ گواهینامه ایزو به عنوان یک نیازمندی بدیهی جهت
حفظ توانایی رقابت و کیفیت محصول و رعایت قوانین و مقررات دولتی به شمار می آید.
آنچه بیان شد گوشه ای از مزایای گواهینامه ایزو9001 می باشد ولیکن آنچه در نهایت
باعث حرکت سازمان به سمت تعالی می گردد الزام مدیریت مجموعه به اجرای کامل و پیگیری اصول حاکم بر
 ایزو 9001  می باشد در این راستا سازمانهای جدید باید ساختار خود برای عصر پایداری
تغییرات سازماندهی کنند.

در چنین فضایی مدیران باید یاد بگیرند که هر چند سال یکبار از خود بپرسند: اگر ما این نوع فرایند،
این نوع محصول، این نوع روش، این نوع سیستم و یا سیاست و… را از قبل نداشتیم، آیا باز هم این
گونه عمل می کردیم؟ و اگر پاسخ این پرسش منفی بود، سازمان باید بپرسد: پس حالا چه باید کرد.
در واقع هر سازمان باید خود را فدا کند تا از نو زنده شود و تجدید حیات یابد.

مزایای ایزو 9001
بسیاری از سازمانها به نقش گواهینامه ایزو 9001 در هماهنگ کردن فعالیتها در جهت اهداف سازمان پی برده اند.
همچنین با اعمال مدیریت به روز می توان از توانایی که سیستم در اختیار مدیریت قرار می دهد، به صورت کارا بهره جست.
سیستمهای مدیریت می توانند از جنبه ها و دیدگاههای مختلفی به بررسی فعالیتها، محصولات و خدمات سازمان بپردازند.
برای مثال می توان به سیستمهای تعالی سازمانی EFQM ، مدیریت کیفیت، مدیریت زیست محیطی و ایمنی و بهداشت شغلی
، آموزش ، منابع انسانی و … اشاره نمود.
به عبارت دیگر در هر یک از این سیستمها یکی از ابعاد سازمان مورد توجه قرار گرفته وسیاستها و اهدافی
که تعریف می شوند در جهت آن جنبه از فعالیتهای سازمان می باشند.

الزام ایزو 9001
اخیرا فشار فزاینده ای بر بسیاری از سازمانها وارد می شود تا خود را با نگرش نظام مند تری در ارتباط با سیستم های مدیریت کیفیت
به روز و توسعه آن در زمینه های ایمنی و بهداشت و محیط زیست در محیط های کاری ، مشتریان و جامعه مطابقت دهند.
سازمانها برای رسیدن به درجه قابل قبولی از پیشرفت و بهبود که نیازمند آن می باشند باید دیدگاه و تمرکز خود را از کنترل و نظارت بر
یک فرایند و سطوح کارمندی به سطح مدیریت، شناسایی نظام یافته و بهبود تمام جنبه هایی از سازمان که بر توانایی آنها برای پیشگیری
و کاهش حوادث و اتفاقات موثر است ارتقا دهند.

مطالب مرتبط
ایزو 9001

ایزو 17025

ایزو 14001

ohsas18001

IMS

HSE


نشانه گذاری ایزوایزو9001سیستم مدیریت کیفیت ایزو 9001صدورگواهینامه ایزو 9001مشاور ایزو 9001مشاوره iso9001مشاوره ایزو 9001گواهینامه iso9001گواهینامه ایزو 9001


برچسب: گواهینامه ایزو، مشاورایزو، مشاوره ایزو، ایزو9001، ایزو، اخذایزو، دریافت گواهینامه ایزو،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۴ مهر ۱۳۹۷ساعت: ۱۲:۲۸:۳۷ توسط:datis موضوع: نظرات (0)

ایزو چیست

ایزو چیست
ایزو چیست : ایزو از اتحاد دو سازمان – ISO (فدراسیون بین المللی انجمن های استاندارد ملی) و کمیته هماهنگی استاندارد سازمان ملل متحد (UNSCC) تشکیل شده است.
در سال 1946 بیش از 25 کشور در مؤسسه مهندسان عمران در لندن ملاقات کردند تا یک سازمان بین المللی جدید ایجاد کنند که هدف آن «تسهیل هماهنگی و هماهنگی بین المللی استانداردهای صنعتی» بود.

از این پس، سازمان های جدید ISO در ماه فوریه 1947 عملیات خود را آغاز کردند. ISO کلمه از ISOS یونان به معنای “برابر” مشتق شده است.
همانطور که سازمان بین المللی استاندارد برای زبانهای مختلف به صورت متفاوتی ترجمه می شد تصمیم گرفت که نام اختصاری کوتاه برای سازمان ISO باشد.
امروز ISO به کنفدراسیون نمایندگان بیش از 150 کشور تبدیل شده است و بیش از 16،500 استانداردهای بین المللی را منتشر کرده است.

آنها به صورت منظم ملاقات می کنند تا استانداردهای مدیریت جدید و جدیدتری را توسعه دهند.

مزایای گواهینامه ایزو
هر استاندارد مزایای خود را در هر صنعت تأمین می کند، با این حال منافع مشترک در سراسر گواهینامه ها عبارتند از: پتانسیل بازار گسترده، انطباق با مناقصه های خرید، بهبود بهره وری و صرفه جویی در هزینه، خدمات بالاتری از خدمات مشتری و در نتیجه رضایت و اخلاق و انگیزه کارکنان .
با داشتن یک استاندارد مدیریت شناخته شده، مشتریان خود می گویند که شما در مورد نیازهای آنها جدی هستید.

چرا اخذ ایزو
سه دلیل عمده برای اینکه شرکت ها یک سیستم مدیریت ایزو را اتخاذ می کنند وجود دارد:
برای افزایش موفقیت در مناقصه عمومی و خصوصی
برای بهبود کارایی داخلی و کاهش هزینه ها

اگر شما می توانید به هر یک از سوالات فوق بله پاسخ گواهینامه ایزو ممکن است برای شما باشد.

شایستگی های اصلی گواهینامه ایزو
صدور یک سند با شماره مرجع و نسخه برای اطمینان از اینکه سند مناسب، در زمان مناسب در جای مناسب است.

سابقه یک سند کامل است (نگاه کنید به بالا). کنترل ضبط یک روش کارآمد برای یافتن سوابق فردی است.

همچنین می تواند به نحوه ثبت، حذف، بایگانی و نابود کردن سوابق شخصی مراجعه نماید.

یک بررسی عمیق از سیستم مدیریت خود را، برای اطمینان از اینکه شما در حسابرسی اعتبار سنجی سال گذشته خود هستید.

این همچنین تضمین می کند که شرکت برآورده کردن نیازهای حسابرسی داخلی در استاندارد است.

عدم انطباق زمانی است که چیزی در کسب و کار اتفاق بیفتد که برنامه ریزی نشده باشد.

این می تواند باشد: داخلی E.g. فرآیند / روش فرآیند، خطای انسانی و غیره. خارجی خارجی، مانند شکایات مشتری، مسائل تامین کننده و غیره

یک طرح ایجاد شده توسط مدیریت برای اصلاح عدم انطباق (نگاه کنید به بالا) و جلوگیری از تکرار آن

یک اقدام برای روشن کردن و رفع خطرات بالقوه ای برای کسب و کار، با توجه به کاهش عدم انطباق های آینده.


برچسب: گواهینامه ایزو، مشاورایزو، مشاوره ایزو، ایزو9001، ایزو، اخذایزو، دریافت گواهینامه ایزو،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۳ مهر ۱۳۹۷ساعت: ۰۹:۴۸:۳۲ توسط:datis موضوع: نظرات (0)

ایزو 9001

ایزو 9001
متن استاندارد ایزو 9001 ورژن 2008 را اینجا دانلود کنید

متن استاندارد ایزو  9001 ورژن 2015 را اینجا دانلود کنید.

 

خلاصه شرایط ایزو 9001 به زبانی عامیانه
سیاست حفظ کیفیت یک بیانیه رسمی از جانب مدیریت است که به صورت غیر قابل تفکیکی به برنامه‌ها

و طرح‌های بازرگانی و تولیدی موسسات و همچنین نیازهای مشتریان گره خورده‌است و این سیاست‌ها باید

در تمام لایه‌ها و بخش‌ها و همچنین کارکنان یک سازمان رعایت و تعهد گردند و برای این منظور هر یک از

کارکنان احتیاج به اهداف قابل اندازه گیری برای کارشان دارند.
تصمیمات مربوط به مدیریت کیفیت بر پایه اطلاعات و داده‌ها و همچنین سیستم، که شامل حسابرسی معمول

برای ارزیابی انطباق و کارایی است، بنا شده.
سوابق و اطلاعات می‌بایست نشان دهنده چگونه تولید شدن مواد خام و محصولات باشند تا از طریق ردیابی

منابع به مشکلات پی برده شود.
شمابه یک ملاک روند، برای کنترل کیفیت اسناد شرکت خود نیاز دارید. هرکسی می‌بایست به این اطلاعات

دسترسی داشته و چگونگی استفاده از آنها به صورت به روز، را بداند.
برای پایداری سیستم مدیریت کیفیت و تولید محصولات مرتبط به هم، شما احتیاج به فراهم کردن زیر ساخت

، منابع، اطلاعات، امکانات و تجهیزات، ابزارهای بررسی و کنترل و همچنین شرایط محیطی دارید.
شما احتیاج به استخراج تمام عناصر حیاتی روندهای تولیدی خود دارید که این کار از طریق کنترل و نمایش

بررسی‌ها و اطمینان حاصل کردن از تکمیل کننده بودن اهداف کیفیت تولید، دارید. اگر شما وسایل بررسی را

به صورتی کارا طراحی کرده باشید، می‌توانید مطمئن باشید که اهداف تعیین شده بلند مدت قابل دسترس

می‌شوند و این اهداف به صورت اهداف فردی در نمی‌آیند.
برای هر کدام از محصولاتی که شرکت تولید می‌کند شما نیاز به انتشار اهداف کیفی جدید دارید تا طرح روند،

اسناد و نتایج بررسی‌ها را به عنوان ابزاری برای بهبود و رشداستفاده کنید.
شما احتیاج به تعیین نقاط حساسی که هر کدام از روندها دارا می‌باشند دارید تا از طریق کنترل و بررسی این

نقاط اطمینان حاصل کنید که همه چیز تحت میزانهایی که شما تعیین کرده‌اید، پیش می‌رود.
شما احتیاج به شرایط واضحی از فروش محصول دارید.
شما نیاز به تصمیم گیری درباره الزامات مشتریان و طراحی سیستمی برای برقراری ارتباط مشتریان با اطلاعات

محصولات، پرس و جو، قرارداد، بازخورد و شکایت دارید.
زمان توسعه محصول جدید، شما احتیاج به برنامه ریزی مراحل بهبود جدید برای توسعه محصول و همچنین

آزمایش این مراحل دارید.
شما احتیاج به تجدید نظر در کاربردها و روندهای معمول در غالب حسابرسی داخلی و نشست‌ها دارید تا تصمیم

بگیرید که آیا مدیریت کیفیت کارا می‌باشد و این سیستم ما را به کدام جهت می‌برد (با توجه به مشکلات پیشین و بلفعل).

برای این منظور اطلاعات فعالیت‌ها را نگهداری کرده و نقاط قوت و ضعف آنها را مورد بررسی قرار می‌دهید.
با توجه به مشکلات پنهانی و بلفعل (مشتریان، فراهم کنندگان مواد اولیه و مشکلات داخلی) شما نیاز به روندهای

ثبت شده‌ای دارید که اطمینان حاصل کنید که هیچ کسی محصولات بد شما را استفاده نمی‌کند و تصمیم بگیرید

که با این محصولات بعضاً معیوب چه کنید و این کار تنها با توجه به ریشه‌های به وجود آورندهٔ تولید این محصولات

بد و همچنین تهیه گزارش و نگهداری آن برای تکرار نکردن دوباره این ایراد تعبیه می‌شوند، قابل انجام است.

گواهینامه ایزو 9001: سیستم مدیریت کیفیت
استاندارد iso9001:2008 یکی از اعضای استانداردهای سیستم مدیریت کیفیت است. امروزه نیاز بسیاری از سازمان‌ها
به این استانداردها بسیار تامل برانگیز است و به عبارتی یکی از شاخصه‌های استاندارسازی نحوه مدیریت کیفیت

سازمان‌ها در سطح جهانی می‌باشد. اولین شاخهٔ اصلی این خانواده iso9001 می‌باشد و شامل شاخصه‌های زیر می‌باشد:
iso 9001:2008 آخرین نسخه استاندارد سیستم مدیریت کیفیت تدوین شده توسط سازمان جهانی ایزو می باشد.

این استاندارد نحوه مدیریت بر سازمان برای تامین نیازمندیها و انتظارات مشتری را در بر می گیرد و مستقل از

اندازه سازمان و نوع محصول یا خدمت برای کلیه بنگاهها و موسسات اقتصادی کاربرد دارد.

مشاوره ایزو 9001: سیستم مدیریت کیفیت
پذیرش یک سیستم مدیریت کیفیت باید یک تصمیم گیری استراتژیک در سازمان باشد. طراحی و استقرار سیستم مدیریت

کیفیت سازمان از عوامل زیر تاثیر می پذیرد:
الف- محیط سازمان و تغییرات و ریسک های وابسته به محیط
ب- نیازهای در حال تغییر
ج- اهداف ویژه
د- محصولات
ه- فرآیندهایی به کار گرفته شده
و- اندازه و ساختار سازمانی آن
شکل یکسان در سیستم های مدیریت کیفیت ویا شکل یکسان در مستندسازی از جمله اهداف و خواسته های

این استاندارد بین المللی نمی باشد.
الزامات سیستم مدیریت کیفیت که در این استاندارد تعیین شده است، مکمل الزامات مشخص شده برای محصول هستند.

اطلاعاتی که تحت عنوان یادآوری آمده است، راهنمایی هایی برای درک بهتر و روشن ساختن الزامات مربوطه ارائه می دهد.
این استاندارد بین امللی می تواند توسط طرف های داخلی و خارجی و از جمله مراجع صدور گواهینامه، برای ارزیابی توانایی

سازمان در برآورده ساختن الزامات مشتری، مراجع قانونی و مقررات قرار گیرد.
مبانی مدیریت کیفیت که در ایزو 9000 و ایزو 9004 بیان شده اند، در حین ایجاد و توسعه این استاندارد بین المللی در نظر

گرفته شده اند.

 

اخذ گواهینامه ایزو 9001: سیستم مدیریت کیفیت
شرایط دارا شدن مدیریت کیفیت و اخذ ایزو سیستم مدیریت کیفیت مشتمل بر نزدیک به ۳۰ صفحه شرایط می‌شود که

توسط سازمان بین‌المللی استانداردسازی منتشر و در همه کشورها به منظور هماهنگی به کار می‌رود. این شرایط به شرح

ذیل می‌باشند:
صفحه چهارم (پیش گفتار): پیش گفتار
صفحات پنج تا هفت (پیش گفتار): فصل اول – معرفی ایزو
صفحه یک تا چهارده: شرایط
فصل اول: اهداف و مفاد
فصل دوم: منابع قانونی
فصل سوم: واژگان و تعریف‌ها (مخصوص تنها ایزو 9001 | ISO 9001:2008 )
صفحات دو تا چهارده:
فصل چهار: سیستم مدیریت کیفیت
فصل پنجم: مسئولیت‌های مدیریت
فصل ششم: مدیریت منابع
فصل هفتم: پدیدآوری محصول
فصل هشتم: پایش، اندازه گیری، تحلیل و بهبود

 

فواید اخذ گواهینامه ایزو 9001 ISO 9001: 2008 :
مجموعه‌ای از روندها که مراحل حیاتی کسب و کار را تحت پوشش می‌گیرند
کنترل و اصلاح روندها برای کارا بودن آنها
ثبت و ضبط اطلاعات مناسب
کنترل خروجیهای معیوب و اتخاذ تصمیم و انجام عمل درست برای اصلاح
بررسی‌های معمول برای اطمینان حاصل کردن از درستی روندهای منحصربه‌فرد و سیستم مدیریت کیفیت
بهبود مداوم و مستمر به روندها و محصولات

در مرحله اول ، ایزو 9001 به عنوان استاندارد سیستم  تضمین کیفیت در سال 1987 صادر شد .

برای سازمانها بر اساس دامنه کاری یکی از این 3 استاندارد اعمال می شد . نسخه این استاندارد تمرکز بر

پیدا کردن محصولات درست از نادرست را داشت .در مرحله اول تجدید نظر در سال 1994 انجام شد و این

استاندارد به عنوان سیستم تضمین کیفیت صادر شد .

آخرین بازنگری در سال 2000 انجام شد و استاندارد را به عنوان سیستم مدیریت کیفیت صادر شده است.

و تنها ایزو  9001:2000 معتبر است و ایزو 9002 و 9003 معتبر نیست .

اما سازمان ISO ، استاندارد 9000 و 90004 و 19011 را در حمایت از ایزو 9001:2000 صادر کرد .

مبانی استاندارد ایزو 9001 بدون در نظر گرفتن دامنه کاری سازمانها می باشد .

در سال 2008 کاملترین نسخه از ISO 9001 صادر شد که هنوز در سراسر جهان این استاندارد پیاده سازی می شود .

نسخه فعلی ایزو 9001 ورژن 2015 است که به لحاظ ساختار متفاوت با ایزو 9001 ورژن 2008 می باشد .

شرکت هایی که ایزو 9001  ورژن 2008 را دارند بایستی تا سال 2018 به ورژن جدید استاندارد خودرا ارتقا دهند .

 

چرا ایزو 9001:2008 در سال 2015 تجدید نظر شد؟
سیستم مدیریت کیفیت ایزو 9001   ، راهنمای جهانی استاندارد مدیریت کیفیت در سال آخرین بار در سال 2015

تجدید نظر شد.

تمام استاندارد های ایزو هر 5 سال در صورت نیاز مورد بررسی قرار میگیرند و در صورت لزوم تجدید نظر می شوند.

ایزو 9001:2015 برای پاسخ به آخرین روند و سازگاری با سایر سیستم های مدیریت از قبیل ایزو 14001

،طراحی شده است.

تغییرات اصلی این استاندارد چیست؟

ورژن جدید به دنبال یک ساختار سطح بالاتر برای استفاده آسان در ارتباط با سایر استانداردی های سیستم مدیریت

تفاوت عمده ای که نسخه 2015 با 2008 تفکر  مبتنی بر ریسک است.

مزایای ایزو 9001
تاکید بیشتر بر تعامل رهبری

کمک می کند به یافتن خطرات و فرصت های سازمانی در شیوه ای سازمان یافته تر

استفاده از زبانی ساده و ساختار و اصطلاحات معمول که به ویژه برای سازمانها بسیار مفید هستند.

سیستمهای مدیریت PLE -محیط زیست ، بهداشت، ایمنی و یا تداوم کسب و کار

مدیریت ذنجیره تامین را به طور موثرتر آدرس دهی می کند.
ویرایش جدید استاندارد ایزو 9001 در سال 2015  منتشر می گردد کمیته فنی ایزو در سال 2012 موضوعات

مورد نیاز برای بازنگری ایزو 9001 را بررسی نمود و یک برنامه رمان بندی جهت تدوین ویرایش جدید ISO 9001

ارائه نمود
پیش نویس تجدید نظر استاندارد باید شامل :-ارائه الزامات هسته ای پایدار برای 10 سال آینده و یا بیشتر- بصورت

عمومی  و مرتبط با  عوامل سازمانی در هر بخش

–  تمرکز بر مدیریت  فرآیند تا دستیابی به نتایج  مورد نظر

– از آخرین ویرایش اصلی ایزو 9001 در سال 2000 تا کنون ،  تغییرات در سیستم های مدیریت  کیفیت و فن آوری

بصورت عملی  مد نظر قرار گیرد.

– تغییرات پیچیده و دشوار محیط های سازمان را انعکاس دهد .

– بمنظور افزایش سازگاری و هم ترازی با دیگر استاندارد های سیستم های مدیریت  ایزو ، پیوست SL ضمیمه دستورات

ایزو بکار گرفته شود.

– پیاده سازی موثر سازمانی و ارزیابی انطباق موثر بوسیله ارزیابی شخص اول ، دوم و سوم تسهیل می گردد.

– جهت کمک به درک و تفسیر بهتر الزامات  از زبان و سبک های نوشتن  ساده استفاده گردد.

این موضوع نیاز به گفتگو با علاقمندان مرتبط با موضوع دارد این شامل بخش های خاص  از الزامات استاندارد ها

بر اساس  ایزو 9001 ، سازمان های دریافت کننده گواهینامه سیستم مدیریت کیفیت ، شرکت های گواهی دهنده ،

سازمان های اعتباردهی و تنظیم کننده مقررات وقوانین می باشد.

تاثیر قابل توجهی از هر  تغییرات ، تصدیق و صحه گذاری  در کار استاندارد ایزو 9001 ویرایش جدید با استفاده از

سازمان های داوطلب دربخش هایی مختلف از جهان هنگامی که پیش نویس کمیته تدوین شد ،  انجام خواهد شد.
مستندات ایزو 9001:2015
مستندات ایزو 9001  دارای چه اطلاعاتی هستند؟

ایزو 9001   اطلاعات مستندات به عنوان داده های معنی داری است که نیازمند کنترل و نگهداری توسط

سازمان و محیطی است که در آن موجود است.

الزامات مورد نیاز برای اطلاعات مستندات در بخش 7.5 در پیش نویس استاندارد گرفته شده و شامل بسیاری

از الزامات یکسان قبلی در محل و مدارک و سوابق می باشد.

سیستم مدیریت کیفیت نیاز به اطلاعات مستندات مورد نیاز توسط استاندارد ایزو 9001 برای اثر بخشی سیستم

مدیریت کیفیت دارد.

سیستم مدیریت کیفیت نیز نیازمند اندازه سازمان، نوع فعالیت ها، پیچیدگی فرآیندها و تعامل و صلاحیت افراد است.

علاوه بر این ، الزاماتی برای ایجاد و بروز رسانی اطلاعات مستندات که شامل شناسایی، فرمت مناسب و نقد و بررسی

و تصویب این اطلاعات مستندات وجود دارد.

الزاماات نهایی در مورد مقدار اطلاعات مستندات با کنترل و در دسترس بودن و شایستگی که مورد نیاز است، می باشد.

حفاظت کافی، توزیع قابل اجرا، دسترسی، بازیابی، استفاده ذخیره سازی ، حفظ، کنترل تغییرات، نگهداری .

همه این الزامات  عمدتا همانهایی ست که در اسناد و فرآیندهای مستندسازی شده وجود دارد  اما به صورت یک پکیج واحد

می باشد.

 

چه اطلاعات  ضروری   در مستندات ایزو 9001 ثبت شده است؟

در زیر چند مورد از الزامات استاندارد که به عنوان اطلاعات مستندات مورد نیاز تعریف شده است را آورده ایم:

دامنه سیستم مدیریت کیفیت
هر چیز لازم برای حمایت از عملکرد فرآیندها
هر چیز لازم که باعث ایجاد اعتماد به فرآیندهای برنامه ریزی شده قابل اجرا می شود
خط مشی کیفیت
  اهداف کیفی
مدارکی که منابع نظارت و اندازه گیری مناسب برای هدف هستند
استانداردهای کالیبراسیون زمانی که هیچ استاندارد بین المللی شناخته وجود ندارد
مدارک و شواهد تائید صلاحیت شد
مدارکی که در فرآیندهایی را که برنامه ریزی شده است را انجام می دهد
مدارکی که نشان دهنده انطباق محصولات و الزامات خدمات است
نمایشی از نتایج بررسی الزامات مربوط به محصولات و خدمات
تائیدیه الزامات طراحی و توسعه مورد نیاز
خروجی از فرآیندهای طراحی و توسعه
تغییرات طراحی و توسعه
نتایج ارزیابی، نظارت بر عملکرد و ارزیابی مجدد از ارائه دهندگان خارجی
تعریف ویژگی های محصولات و خدمات، از جمله فعالیت های انجام شده و نتایج به دست آمده
اطلاعات لازمی که برای حفظ قابلیت ردیابی ، زمانی که مورد نیاز است
نتایج حاصل از تغییرات تولید و خدمات
اقدامات صورت گرفته در خروجی نامنطبق فرآیند، محصولات، و خدمات، از جمله امتیازات به دست آمده

نتایج حاصل از فعالیت پایش و اندازه گیری
مدارک و شواهد از اجرای برنامه ممیزی و نتایج ممیزی
مدارک و شواهد از نتایج حاصل از بررسی مدیریت
مدارک و شواهد از عدم انطباق و اقدامات صورت گرفته، و نتایج حاصل از هر اقدامات اصلاحی

 

چک لیست ممیزی ایزو 9001
چک لیست ممیزی داخلی یکی از چندین ابزار ممیزی است.

تضمین کننده الزامات استاندارد ایزو 9001 و سیستم مدیریت کیفیت شما با مسائل واقعی کاری شمامی باشد .

به عنوان یک مرجع در ممیزی استفاده می شود .

اگر درست استفاده شود مزایای زیر را داراست :

سیستماتیک کردن ممیزی
ترویج برنامه ریزی ممیزی
تضمین دستاوردهای استوار در ممیزی
پشتیبانی فعال از فرآیند ممیزی سازمان شما
گردآوری متن های نوشته شده حین فرایند ممیزی
همسان سازی عملکرد ممیزهای گوناگون در انجام ممیزی
ایجاد مرجع برای شواهد موضوعی
 

چک لیست ارائه شده متشکل از جداول الزامات قابل گواهی در بخش های 4 تا 10 استاندارد ایزو 9001 می باشد .

هر الزام به صورت یک سوال مطرح شده است .

چک لیست ممیزی برای ممیزی انطباق و ممیزی فرایند قابل استفاده است .

چنانچه می خواهید چک لیست ممیزی جدیدی ایجاد کنید .

کافی است بخش هایی از جدول را که مرتبط با فرآیند شماست  در جدول جدید کپی کنید .

توصیه می کنیم چک لیست پیوست را به عنوان کپی اصلی برای خود نگه دارید .

برای کسب اطلاعات بیشتر فایل  چک لیست را از اینجا دانلود کنید .

 

خدمات مشاوره ایزو 9001

شرح خدمات مشاوره و استقرار سیستم مدیریت کیفیت  بر اساس استاندارد ISO 9001:2008

انجام خدمات آموزشی و مشاوره در جهت استقرار استاندارد بین المللی ISO 9001:2008 تا مرحله اخذ گواهینامه

و مراحل اجرایی آن به شرح زیر می باشد :

1- شناخت: شناسایی شرایط جاری  سازمان اعم از تولیدی یا خدماتی براساس بندهای استاندارد ISO 9001 :

1-1- بررسی فرآیندها و سیستم های مدیریتی سازمان به صورت عمده

1-2- مطالعه ساختار سازمانی

1-3- بررسی شرایط تامین کنندگان، مشتریان و طرفهای ذی نفع

1-4- دریافت نقطه نظرات و دیدگاه های مدیریت ارشد و درک اهداف مورد انتظار آن ها و نتایج حاصل از اجرای

استاندارد

1-5- مصاحبه با مدیران و کارشناسان سازمان و مطالعه نمودار گردش فعالیت های مرتبط با برآورده سازی انتظارات و

خواسته های مشتریان

1-6- تهیه و ارائه گزارش به مشتری ( کارفرما )

2- آموزش: آموزش استاندارد ISO 9001:2008 :

2-1- مستندسازی و تشریح الزامات استاندارد ISO 9001:2008

2-2- ممیزی داخلی الزامات استاندارد ISO 9001:2008

3- تشکیل کمیته راهبری: انتخاب نماینده مدیریت و تشکیل و توجیه کمیته راهبری و تعیین مسئولیت های ایشان و

دیگر اعضای پروژه

4- طراحی سیستم : همکاری و مشارکت مشاور با کارشناسان سازمان در زمینه طراحی یا اصلاح سیستمهای مورد نیاز:

4-1- تدوین خط مشی کیفیت

4-2- تهیه اهداف کیفیت

4-3- تهیه نقشه فرایندها

5- مستندسازی: مستندسازی فرآیندها و تدوین روشهای اجرایی و دستورالعملهای کاری و فرم های مورد نیاز و

نیز مدیریت منابع نسبت به الزامات استاندارد:

5-1- تدوین شناسنامه فرایندها

5-2- سیستم مدیریت کیفیت (شامل : الزامات عمومی و الزامات مربوط به مستندات)

5-3- مسئولیت مدیریت (شامل : تعهد مدیریت، مشتری محوری، تعیین مسئولیت ها و اختیارات به صورت مدون،

انتقال اطلاعات و تدوین ماتریس ارتباط واحدها ، بازنگری مدیریت و تعریف ورودیها و خروجیهای آن بر اساس استاندارد)

5-4- مدیریت منابع (شامل : فراهم کردن منابع، منابع انسانی و آموزش، زیر ساخت، محیط کار)

5-5- تحقق محصول (شامل : طرح ریزی پدیدآوری محصول، فرآیندهای مرتبط با مشتری، طراحی و تکوین، خرید

و ارزیابی تامین کنندگان، کنترل تولید و ارائه خدمات، کنترل وسایل پایش و اندازه گیری)

5-6- اندازه گیری، تجزیه و تحلیل و بهبود (شامل : پایش و اندازه گیری فرایندها،پایش و اندازه گیری رضایت مشتری

، ممیزی داخلی، تدوین طرح کنترل محصولات، کنترل محصول نامنطبق، تجزیه و تحلیل داده ها و بهبود مستمر و

اقدامات اصلاحی و پیشگیرانه)

5-7- تهیه نظامنامه کیفیت

6- ممیزی داخلی:

6-1- تعریف و استقرار نظام ممیزی داخلی

6-2- تدوین چک لیست ممیزی داخلی

6-3- انجام یک نوبت ممیزی داخلی توسط مشاور با همکاری نماینده مدیریت بر روی سیستم طراحی شده و

شناسایی مغایرت ها و عدم انطباق های احتمالی

7- تثبیت استقرار سیستم و اخذ گواهینامه ISO 9001:

7-1- حضور مشاور در مرحله ممیزی نهایی (Final-Audit) که توسط شرکت گواهی دهنده (CB) انجام می شود و

مشاور همکاری لازم را در این زمینه با سازمان در جهت اخذ گواهینامه خواهد داشت.

 

آموزش ایزو 9001:2015 -الزامات و ممیزی داخلی
منبع آموزشی :  متن استاندارد ایزو 9001

مدت دوره : 2 روز

زمان دوره :

برای افراد پس از تکمیل ظرفیت
برای شرکتها با هماهنگی
مکان دوره :

برای افراد دفتر مرکزی شرکت
برای شرکتها در محل شرکت یا واحد تولیدی با هماهنگی
مشخصات مدرس :

دارای گواهینامه بین المللی سرممیزی
بیش از 20 سال سابقه تدریس ، ممیزی و مشاوره سیستم های کیفیت
سابقه مدیریت چند مرجع معتبر بین المللی صدورگواهینامه
مسلط به محتوا و مدیریت دوره آموزشی
سایر موارد :

ارائه گواهینامه آموزشی حضور در دوره
ارائه  متن استاندارد ایزو 9001
پذیرایی

https://datissystem.com/


برچسب: گواهینامه ایزو، مشاورایزو، مشاوره ایزو، ایزو9001، ایزو، اخذایزو، دریافت گواهینامه ایزو،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۳ مهر ۱۳۹۷ساعت: ۰۹:۴۵:۱۹ توسط:datis موضوع: نظرات (0)

خدمات مشاوره ایزو 17025

خدمات مشاوره ایزو 17025
مقدمه
آزمایشگاه ها در واحدهای تولیدی، دانشگاهها، واحدهای تحقیقاتی و دستگاههای نظارتی نقش بسیار کلیدی دارند.

در دانشگاهها و واحدهای تحقیقاتی، نتایج آزمایش اساس تولید و پیشبرد علم، ارائه تئوری ها و نظریات علمی و اکتشافات جدید می باشد.

آزمایشگاهها و دستگاههای نظارتی
نتایج آزمایشگاهها و دستگاههای نظارتی نیز ملاک اعلام نظر در خصوص رد و قبول فرآورده می باشد.

در واحدهای تولیدی و یا خدماتی ، اساس تصمیم گیری در مورد فرآورده بوده و علاوه برآن نتایج بخش تحقیق و توسعه نیز به صحت نتایج آزمون صادره از آزمایشگاهها بستگی دارد.

همچنین مبادلات و معاملات تجاری بین المللی کالاها و فراورده های تولیدی بر اساس نتایج آزمون ها می باشد.

بنابراین صحت و درستی نتایج آزمون صادره اعم از اینکه آزمایشگاه آزمون و یا کالیبراسیون باشد، اهمیت بسیار زیادی دارد.

با توجه به اهمیت آزمایشگاهها ،تعیین ملاکی برای ارزیابی و اعلام نظر در خصوص نتایج آنها بسیار مهم است .

این ملاک همان سیستم مدیریت آزمایشگاه بر اساس استاندارد بین المللی ISO/IEC 17025 می باشد.

 

ISO/IEC 17025:
یک استاندارد بین المللی است که در سال 2000 تدوین شده است و بر بهبود مستمر تأکید دارد .

هدف اصلی آن کنترل فعالیت آزمایشگاه های نمونه بردار و کالیبراسیون از دو منظر کیفی و فنی است

که برای تائید صلاحیت آزمایشگاه ها تهیه شده است.

مهم ترین دستاورد انطباق یک آزمایشگاه با این استاندارد اطمینان از صحت نتایج آزمون مربوطه است .

به همین دلیل سازمان های اعتبار دهنده ممیزی خود را براساس روش های آزمون انجام می دهند .

در این ایزو بر استفاده از روش های آزمونی که منطبق بر یکی از استانداردهای بین المللی، منطقه ای یا ملی باشد

تأکید شده است.

این استاندارد دارای الزامات سیستم مدیریت کیفیت به همراه الزاماتی فنی برای تضمین این نکته است

که هر آزمایشگاه برای انجام آزمایشات خاص و ویژه دارای تجهیزات و تخصص لازم است.

 

الزامات استاندارد ISO/IEC 17025 در 14 بخش اصلی زیر قرار می گیرند:
1.الزامات اجرایی
2. الزامات استقلال، بی طرفی، ادغام
3. قابلیت اعتماد
4. سازمان و مدیریت
5. سیستم کیفیت
6. پرسنل
7. تاسیسات و تجهیزات
8. روش و راهکارهای نظارتی
9. مدیریت نمونه ها و آیتم های بازرسی
10. کنترل مدارک
11. گزارشات بازرسی و گواهینامه های بازرسی
12. بستن قرارداد فرعی
13. شکایات و درخواست ها
14. همکاری با سایر شرکت های بازرسی

 

اهداف استقرار استاندارد ISO/IEC 17025 :
ارتقاء سطح آزمایشگاه شرکت و کسب اعتبار ملی و بین المللی
پذیرش بین المللی گزارشات آزمایشگاه
• مزیت رقابتی در بازار و امکان ارائه خدمات در سطح بین المللی
انطباق استانداردهای ISO 9001 – 9002 با مقدمات این استاندارد
افزایش اطمینان از صحت نتایج ارائه شده توسط آزمایشگاه
کسب اطمینان از کالیبره شدن مستمر تجهیزات آزمایشگاه
تسهیل همکاری میان آزمایشگاه ها و سایر سازمان ها
استاندارد کردن روش های اجرایی و مدیریتی آزمایشگاه
ارتقاء سطح مشتری مداری آزمایشگاه
امکان پذیرش آزمایشگاه به عنوان آزمایشگاه مرجع از طرف موسسه استاندارد
 

 

الزامات کلی برای مطابقت آزمایشگاه ها
 

شرکت های اعتبار بخشی که صلاحیت آزمایشگاه را تشخیص می دهند باید از این استاندارد بین المللی به عنوان اساس کار اعتبار بخشی خود استفاده کنند.
افزایش استفاده از سیستم های مدیریت، آزمایشگاه را وادار به اجرای یک سیستم مدیریت کیفیت مطابق با ISO 9001 نموده است که با خدمات آزمایشی و کالیبراسیون مرتبط است.
این استاندارد بین المللی الزامات کلی برای صلاحیت در اجرای آزمایش، کالیبراسیون و نمونه گیری را ارائه می کند.
این استاندارد به آزمایشات انجام شده با استفاده از روش های استاندارد، روش های غیر استاندارد و روش های آزمایشگاهی می پردازد.
این استاندارد بین المللی برای انواع آزمایشگاه ها فارغ از تعداد پرسنل و میزان آزمایشات آنها قابل کاربرد است.
ممکن است مشتریان آزمایشگاه، مقامات قانون گذار و شرکت های اعتبار بخشی نیز برای درک بهتر صلاحیت آزمایشگاه ها از این استاندارد استفاده کنند.
این استاندارد مورد استفاده آزمایشگاه هایی است که درصدد توسعه سیستم مدیریت عملکرد کیفی، نظارتی و فنی خود هستند.
واژه سیستم مدیریت در این استاندارد به معنی سیستم های نظارتی فنی و کیفی است که عملکرد آزمایشگاه را اداره می کنند.
 
 
مراحل اجرای پروژه:
در سه فاز باید اجرا گردد :

آموزش و شناخت اولیه
طراحی و استقرار سیستم
ارزیابی سیستم
 

شرح جزئیات اجرای پروژه :
عنوان فعالیت
1.    شناخت وضع موجود واحد بر اساس استاندارد ISIRI-ISO/IEC17025و مشتمل بر ساختار سازمانی ، فرآیند های اصلی سازمان ، داده های جاری درارتباط با الزامات سیستم  مورد نظرو فهرست نیازهای اصلی برای ادامه کار و ارائه گزارش
2.    آموزش استانداردISO/IEC17025 برای کلیه پرسنل( 5 نفر)
3.    تشکیل و توجیه اعضای کمیته راهبری ISO/IEC17025 و کمیته های فرعی مربوطه و تعیین مسئولیت های ایشان.
4.    مشخص نمودن هویت قانونی آزمایشگاه، تهیه نمودار سازمانی (باید مطابق نمودار سازمانی شرکت باشد) و ساختار اجرایی آزمایشگاه و جایگاه آن در ساختار سازمان اصلی، تدوین خط مشی کیفیت ، اهداف کیفیت و تدوین نظام‌نامه کیفیت
5.    تدوین روش اجرایی کنترل مدارک و سوابق
6.    تدوین و روش اجرایی برای مشخص نمودن نیازهای آموزش و فراهم ساختن امکان آموزش و بررسی و ارزیابی اثر بخشی اقدامات انجام شده.
7.    بررسی چگونگی واگذاری آزمون یا کالیبراسیون به پیمانکار فرعی و صلاحیت پیمانکاران(تدوین روش اجرایی بازنگری درخواست ها،مناقصات و قراردادها و توجه شود که مناقصات روش اجرایی قانونی داشته و قابل تغییر نیست)
8.    تدوین و به اجرا درآوردن روش اجرایی برای انتخاب و خرید خدمات و ملزومات مورد استفاده که بر کیفیت خدمات موثر است( و باید منطبق بر روش های جاری درون شرکت باشد)
9.    تدوین روش های اجرایی، چگونگی دریافت نمونه، جابه جایی و انبارش مواد وگزارش دهی آزمایشگاه
10.  بررسی اقدامات انجام شده در رابطه با شفاف‌سازی خواسته‌های مشتری و چگونگی پایش عملکرد آزمایشگاه در رابطه با کارهای انجام شده 

و نیز چگونگی ارتباط با مشتریان با در نظر داشتن ضرورت حفظ اسرار آنها(ارائه خدمات به مشتری و تدوین شکایات) .
11.  روشهای اجرایی برای کنترل خدمات نامنطبق و تدوین روش اجرایی مورد نیاز در رابطه با انجام اقدامات پیشگیرانه و اصلاحی.
12.  بررسی گزارش های آزمون و تست به لحاظ محتوی (عدم قطعیت، نمونه‌برداری و تفسیر نتایج)،تدوین روش اجرایی کنترل کیفیت نتایج
13.  بررسی سوابق فنی (فرم ها، قراردادها، برگه‌های انجام کار ، برگه‌های بازبینی، یادداشت های کاری، نمودارهای کنترل، گزارش آزمون و گواهینامه‌های کالیبراسیون (، تدوین روش اجرایی کالیبراسیون دستگاه ها و نگهداری آنها
14.  تهیه روش اجرایی ممیزی داخلی ( مشخص نمودن  بخش مسئولین آزمایشگاه برای پاسخگویی  و مشخص شدن  ممیزان)
15.  بررسی وضعیت جمع‌آوری و کنترل داده‌ها و تدوین روش اجرایی برای حفاظت، کنترل و تجزیه و تحلیل داده‌ها و اجرای آنها(تدوین روش اجرایی پایش و کنترل)
16.  بررسی مدارک موجود و تدوین روش های اجرایی و دستورالعمل های مورد نیاز برای تشریح چگونگی بکارگیری تجهیزات مورد استفاده و وضعیت نگهداری آنها حسب نیاز.
17.  تدوین روش اجرایی صحه گذاری و ایجاد سوابق صحه‌گذاری (تدوین روش های اجرایی بازرسی وآزمون).
18.   حضور در مرحله ممیزی نهایی (Final-Audit) که توسط نماینده شرکت مشاور انجام خواهد شد 

و مشاور همکاری لازم را در این زمینه با آزمایشگاه به منظور اخذ تائیدیه اداره استاندارد و تحقیقات صنعتی خواهد داشت
 

حق الزحمه مشاور ، شرایط پرداخت و مدت زمان مشاوره :
حق الزحمه مشاور برای استقرار سیستم مدیریت کیفیت آزمایشگاه بر مبنای استاندارد ISO 17025 و اخذ تاییدیه از مرجع موردنظر کارفرما  متناسب با تعداد  روش آزمون استاندارد  می باشد
که توسط کارفرما پس از عقد قرارداد  به ترتیبی که درزیر آمده  به حساب مشاور پرداخت می گردد :
25 %  پیش پرداخت حین عقد قرارداد

60 % پس از اتمام خدمات مشاوره و انجام ممیزی داخلی

15 %  پس از ممیزی نهایی و اخذ تاییدیه از  ارگان گواهی دهنده

هزینه اعلام شده مبلغ خالص دریافتی توسط مشاور می باشد  و کسورات قانونی در صورت وجود به مبلغ فوق اضافه می گردد .
کلیه هزینه های مربوط  به مرجع گواهی کننده  به عهده کارفرما بوده و مبلغ ذکر شده در این پیشنهاد تنها در ازای خدمات مشاوره می باشد .
مدت زمان اجرای خدمات مشاوره 3 الی  4 ماه  می باشد و شروع کار بلافاصله بعد از عقد قرارداد می باشد .
 
نشانه گذاری آزمایشگاه اداره استانداردآزمایشگاه معتمداستاندارد ایزو 17025ایزو آزمایشگاهخدمات مشاوره ایزو 17025مشاورایزو17025گواهینامه ایزو 17025

https://datissystem.com/


برچسب: گواهینامه ایزو، مشاورایزو، مشاوره ایزو، ایزو9001، ایزو، اخذایزو، دریافت گواهینامه ایزو،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۳ مهر ۱۳۹۷ساعت: ۰۹:۴۲:۳۶ توسط:datis موضوع: نظرات (0)

فروش گواهینامه ایزو

 فروش گواهینامه ایزو
فروش گواهینامه ایزو تعریف  ایزو در ایران کمی متفاوت از کشورهای توسعه یافته می باشد . در اکثر سازمان و شرکت ها و واحدهای صنفی ایزو به عنوان کالایی لوکس شناخته شده که بودن آن زمانی توجیح دارد که بخواهیم کیفیت کار و محصول خودرا به نمایش بگذاریم آن هم زمانی که گردش کار و عملکرد مالی مجموعه ما در حالت خوب و سوددهی قراردارد و
برای خالی نبودن عریضه گواهی نامه ایزو را نیز به مجموعه افتخارات خود اضافه می کنیم .

این رویکرد عواقبی را به دنبال دارد از آنحا که اکثر شرکت ها در بهترین حالت سعی در میان بر زدن و دریافت گواهینامه با کمترین قیمت و کوتاهترین زمان ممکن دارند باعث ایجاد بازاری برای خرید و فروش گواهینامه می گردد. و چون نظارت موثری نیز وجودندارد .

عملا گواهینامه ایزو اعتبار و ماهیت اصلی خودرا از دست داده و ابزاری برای تجارت شده است .
بسیارند متولیان و صادرکنندگان گواهینامه های ایزو که حتی شرکت ثبت شده ای ندارند و به راحتی با ایجاد یک سایت به زبان انگلیسی اقدام به صدور گواهینامه های ایزو برای شرکت های مختلف می کنند .

فروش گواهینامه ایزو
فروش گواهینامه های ایزو معمولا به دلایل زیر صورت می گیرد .

 فروش گواهینامه ایزو : مناقصه
گواهینامه ایزو به عنوان عاملی امتیاز آور در بسیاری مناقصات وجود دارد . بسیاری موارد دیده شده شرکت هایی که متقاضی خرید گواهینامه ایزو با تاریخ ثبت یک سال قب از زمان گواهینامه هستند و البته صادرکنندگانی که این کار را به راحتی انجام می دهند . و این کار به عنوان تجارتی برد- برد برای طرفین مطلوب می باشد .

 فروش گواهینامه ایزو :الزام سازمانی
برخی سازمان های دولتی زیرمجموعه ها و ذینفعان خود را ملزم به دریافت گواهینامه ایزو می کنند.
البته در این مورد هر از گاهی نظارت ها و سرکشی هایی برای تایید و صحت گواهینامه های ایزو صورت می گیرد که عمدتا تشریفاتی بوده و بازهم معامله  برد-برد در اکثر موارد برای خریدار و فروشنده گواهینامه ایزو اتفاق می افتد .

 فروش گواهینامه ایزو  :تبلیغات و چشم و هم چشمی
تبلیغات و چشم و هم چشمی نیز بخشی از بازار خرید و فروش گواهینامه های ایزو را رونق می دهد .
البته لازم به ذکر است در این مورد عدم آگاهی خریدار و یا تلقی اشتباه ایشان نسبت به موضوع معامله باعث این اتفاق می گردد .

در واقع نوعی عدم آگاهی و پیروی کورکورانه از هم صنفی ها . این وضعیت معمولا در زمان رونق اقتصادی اتفاق می افتد و در اکثر موارد بازهم معامله برد- برد هست البته با کمی سود بیشتر برای فروشنده .
مواردی که در بالا بیان شد به نوعی بازگویی واقعیات بوده و قصد توهین به شخص یا شرکت  خاصی وجود ندارد .
و قطعا قضاوت هدف نگارش این نوشته نمی باشد.چرا که هریک از فعالان این حوزه بسته به نیاز و درخواست بازار
اقدام به ارائه خدمات متناسب نموده و درخواست و نیاز بازار بر اساس قوانین و الزامات کلان تری شکل می گیرند .

افراد   در گوگل  با درج عبارات و کلمات  زیر بدنبال ایزو هستند.

نحوه اخذ ایزو
مراحل اخذ ایزو
چگونگی اخذ ایزو
آموزش اخذ ایزو
نحوه اخذ گواهینامه ایزو
مراحل اخذ گواهینامه ایزو
چگونگی اخذ گواهینامه ایزو
آموزش اخذ گواهینامه ایزو
مراکز ایزو
شرکتهای ایزو
CB های ایزو
استاندارد ایزو
نحوه اخذ استاندارد ایزو
نحوه گرفتن استاندارد ایزو
مراحل دریافت استاندارد ایزو
چگونگی دریافت استاندارد ایزو
ایزو
ایزو چیست؟
چگونه ایزو بگیریم ؟
برای ایزو از کجا شروع کنیم؟
ایزو چه کاربردی دارد؟
مزایای ایزو
محاسن ایزو
ایزو و صادرات
ایزو و واردات
ایزو و تبلیغات
ایزو و سازمان ملی استاندارد
ایزو در ایران
ایزو در تهران
ایزو در شهرری
ایزو در اراک
ایزو در قم
ایزو در البرز
ایزو در کرج
ایزو در سمنان
ایزو در مشهد
ایزو در سیستان و بلوچستان
ایزو در چهاردانگه
ایزو در شمس آباد
ایزو در قزوین
ایزو در رشت
ایزو در مازندران
ایزو در تبریز
ایزو در همدان
ایزو در شیراز
ایزو در زنجان
ایزو در اردبیل
ایزو در کردستان
ایزو در کرمانشاه
ایزو در نهاوند
ایزو در خوزستان
ایزو در اهواز
ایزو در کیش
ایزو در آبادان
ایزو در چهارمحال و بختیاری
ایزو در خرم آباد
ایزو در اصفهان
ایزو در ارومیه
ایزو در یزد
ایزو در بوشهر
ایزو در اندیمشک
ایزو در طبس
ایزو ایلام
ایزو در مهاباد
ایزو در عسلویه
ایزو ایرانشهر
ایزودر اندیمشک
ایزو در کازرون
ایزوساوه
ایزو در خراسان شمالی
ایزو در خراسان جنوبی
ایزو در خراسان رضوی
ایزو در کرمان
ایزو بجنورد
متقاضیان با ثبت  چنین کلمات کلیدی در گوگل بدنبال  ایزو هستند.

با ما درارتباط باشید.

ایزو
اینستاگرام
مشاورIMS
نشانه گذاری ایزوفروش گواهینامه ایزومشاورایزوگواهینامه ایزو

 


برچسب: گواهینامه ایزو، مشاورایزو، مشاوره ایزو، ایزو9001، ایزو، اخذایزو، دریافت گواهینامه ایزو،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۳ مهر ۱۳۹۷ساعت: ۰۹:۴۰:۴۰ توسط:datis موضوع: نظرات (0)

گواهینامه ایزو چیست

 گواهینامه ایزو چیست؟
گواهینامه ایزو چیست به عنوان یک صاحب کسب و کار کوچک، اگر شما قصد دارید برای پروژه ها پیشنهاد دهید،

به ویژه ترجیحات منتشر شده توسط شرکت های بزرگ و نهادهای دولتی، شانس خوبی برای برآوردن نیاز به گواهینامه ایزو وجود دارد.

در حالی که انواع بسیاری از گواهینامه های ایزو وجود دارد، همه آنها طراحی شده اند تا اطمینان حاصل شود که محصولات،

خدمات و فرایندهایی که شرکت استفاده می کند مطابق با استانداردهای قابل قبول بین المللی است.

مدرک ایزو
ISO بیش از 22000 استانداردهای مختلف را برای کالاها، خدمات و فرآیندها منتشر کرده است.

رایج ترین آنها عبارتند از استاندارد ISO 9000 خانواده ها، که استانداردهایی برای اطمینان از اینکه محصولات

و خدمات با کیفیت بالا هستند و همیشه در حال بهبود هستند.

در سال 2018، نسخه فعلی ISO 9001: 2015 است که می تواند توسط هر کسب و کار مورد استفاده قرار گیرد.

این با هشت اصل کسب و کار اصلی در ارتباط است:

تمرکز مشتری
رهبری
مشارکت مردم
رویکرد فرآیند
رویکرد سیستم به مدیریت
پیشرفت متداوم
رویکرد واقعی به تصمیم گیری
روابط تامین کننده متقابل سودمند
خانواده ایزو 14000 برای مدیریت زیست محیطی است که به عنوان مثال توسط شرکت های مدیریت زباله مورد استفاده قرار می گیرد.

استانداردهای ایزو
استانداردهای دیگر برای صنایع یا بخش های خاص طراحی شده اند که عبارتند از:

ISO 13485 برای دستگاه های پزشکی
ISO / TS 29001 برای صنعت نفت و گاز
ISO / IEC 90003 برای مهندسی نرم افزار
ISO 17582 برای سازمان های انتخاباتی دولتی
ISO 18091 برای دولت های محلی
مستندات مربوط به هر یک از این استانداردها، که مشخص می کند چه چیزی مورد نیاز برای سازگاری است، می تواند از ISO یا از فروشنده مجاز خریداری شود.

اخذ  ایزو
ISO سازمان خود را تایید نمی کند. برای کسب گواهینامه، شما باید با یک شخص ثالث تماس بگیرید که سازمان شما را بررسی کند و تعیین کند آیا فرایندها، محصولات و خدمات شما به معیارهای ISO برسند یا خیر.

اکثر شرکت ها با صدور گواهینامه ایزو 9001 شروع می شوند که اساس بسیاری دیگر از استانداردهای ایزو است.

هزینه صدور گواهینامه بسته به اندازه شرکت شما متغیر است. این روند می تواند تا یک سال یا بیشتر طول بکشد.

سازمان هایی که می توانند شرکت شما را با گواهینامه ایزو ارائه دهند نیز استانداردهای لازم را دارند که باید توسط کمیته ارزیابی سازگاری ISO یا CASCO توسعه یابند.

شما ممکن است یک سازمان را انتخاب کنید که توسط CASCO تایید شده است به عنوان مورد نیاز خود را، اما ISO معتقد است که نه همه عوامل صدور گواهینامه باید اعتبار CASCO.

هنگامی که شرکت شما دارای گواهینامه ایزو است، شما با گواهینامه ای از آژانس صدور گواهینامه ارائه خواهید شد که می توانید آن را هنگام پیشنهاد قراردادها یا تبلیغات خود به مشتریان برای نشان دادن اینکه محصولات یا خدمات شما مطابق با استانداردهای دقیق ISO است، استفاده کنید.

https://datissystem.com/


برچسب: گواهینامه ایزو، مشاورایزو، مشاوره ایزو، ایزو9001، ایزو، اخذایزو، دریافت گواهینامه ایزو،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۱ مهر ۱۳۹۷ساعت: ۱۰:۰۸:۵۹ توسط:datis موضوع: نظرات (0)

مشاور ایزو کیست

مشاور ایزو کیست
گواهینامه ایزو در یک کسب و کار کوچک به نظر می رسد به ویژه چالش برانگیز باشد محدودیت زمان، بودجه و تجربه با

صدور گواهینامه ISO 9000 در شرکت های کوچکتر رایج است.

با این حال، نیاز به رسیدن به گواهینامه در حال افزایش است در تعداد زیادی از بازارهای اغلب این با درخواست مشتری

یا الزام صدور گواهینامه ISO آغاز می شود.

اخذ ایزو
یا یک صاحب کسب و کار کوچک می بیند تعدادی از رقبا تبلیغ “گواهینامه ISO 9001” و این نیاز آشکار می شود.

در بعضی موارد، یک کسب و کار کوچک، نیازهای گواهینامه را به عنوان راهی برای بهبود عملیات تجاری خود یا آمادگی برای رشد می بیند.

صرف نظر از دلیل رانندگی نیاز به گواهینامه ایزو، شماری از سوالات به ذهن می آیند:

گواهینامه ISO چیست؟
چه چیزی در فرآیند گواهینامه ISO دخیل است؟
الزامات گواهینامه ایزو 9001 چیست؟
آیا کسب و کار کوچک می تواند گواهینامه ایزو 9001 باشد؟
هزینه صدور گواهینامه ISO چیست؟
چگونه می توانم از گواهینامه ISO 9001 شروع کنم؟
مشاوران ایزو در راه حل های Core Business Solutions از زمان شروع فعالیت شرکت در سال 2000 به شرکت های کوچک
کمک می کنند تا  شروع به کار کنند.

مشاور ایزو کیست

از آن به بعد صدها کسب و کار کوچک را به ارائه گواهینامه ISO 9001 با ارائه چندین گزینه  مشاوره ایزو  کمک کردیم.
هر یک از گزینه های مشاوره ایزو برای شرکت های کوچک که برای کمک به صدور گواهینامه ایزو 9001 تلاش می کنند،
برای نقطه شروع مشترک است.

رویکرد صدور گواهینامه ISO 
در تمام برنامه های مشاوره ای ISO 9000 ما بر روی کمک به شما برای به دست آوردن بیشترین مزیت صدور گواهینامه ISO 9001
تمرکز می کنیم.
این به مراتب فراتر از سادگی نشان دادن نحوه دریافت گواهینامه است.

گواهینامه ایزو 9001
گواهینامه ایزو 9001 باید بیشتر از “چک کردن یک جعبه” در مورد الزامات ISO مشتری باشد.
هنگامی که گواهینامه ISO دارید، مشتریان شما باید یک تفاوت قابل اندازه گیری در عملکرد خود داشته باشند
که باید رضایت مشتری را افزایش دهد.
بنابراین، از ابتدای فرآیند صدور گواهینامه، ما به شما نحوه استفاده از
فرآیند ISO برای تقویت فرآیندهای کسب و کار و تأثیر فرهنگ شرکت شما را نشان خواهیم داد.
ما این کار را با تاکید بر سه ارزش اصلی ایزو انجام می دهیم:
مهم این است که : فرآیند ISO باید نتایج را بهبود بخشد و این به مشتریان شما اهمیت دارد.
کار آن را انجام دهید: فرآیند ISO باید با روش کاری شما سازگار باشد و برای شرکت شما کار کند.
آخرین کار را انجام دهید: فرآیند ISO باید روندهای طولانی مدت را انجام دهد که آزمون زمان را تضمین می کند.

https://datissystem.com/


برچسب: گواهینامه ایزو، مشاورایزو، مشاوره ایزو، ایزو9001، ایزو، اخذایزو، دریافت گواهینامه ایزو،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۱ مهر ۱۳۹۷ساعت: ۱۰:۰۷:۴۴ توسط:datis موضوع: نظرات (0)

اشتباهات متداول در اخذ ایزو کدامند

 

اشتباهات متداول در اخذ ایزو کدامند ؟
خرید گواهینامه ایزو

ارزش و اعتبار گواهینامه ایزو در آموزش و پیاده سازی صحیح آن نهفته است نه یک برگ کاغذ

پیامدهای خرید گواهینامه ایزو :
1- به احتمال خیلی زیاد گواهینامه از شرکت با هویت جعلی تهیه خواهد شد

2- شما مبلغ گزافی بابت تهیه یک برگ کاغذ پرداخت می کنید

3- بازار گواهینامه های جعلی را رونق می دهید و افراد غیر متخصص و صرفا دلال از این موضوع بیشترین بهره را خواهند برد .

4- ارزش و مزایای  واقعی خدمات مشاوره تخصصی و استانداردهای ایزو را تجربه نخواهید کرد.

 

دلالی ایزو 

افراد و شرکت های متعددی تحت عنوان مشاور ( عمدتا دلال) اقدام به فروش گواهینامه ایزو می کنند .

این موضوع ناشی از تقاضای مشتری ها برای خرید گواهینامه ایزو می باشد .

 

مشاوران سودجو و غیرمتخصص

بسیاری موارد دیده شده افراد و شرکتهایی تحت عنوان مشاور  با  سازمان ها قرارداد مشاوره بسته اند و بدون ارائه تضمین های لازم و  به دلیل عدم  توانایی در آموزش و اجرای صحیح استاندارد مورد نظر با دریافت مبالغی (پیش پر داخت ) کار  را نیمه کاره رها کرده اند .
نشانه گذاری اخذ ایزواشتباهات متداول در اخذ ایزوخرید گواهینامه ایزوگواهینامه ایزو


برچسب: گواهینامه ایزو، مشاورایزو، مشاوره ایزو، ایزو9001، ایزو، اخذایزو، دریافت گواهینامه ایزو،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۱ مهر ۱۳۹۷ساعت: ۱۰:۰۶:۰۳ توسط:datis موضوع: نظرات (0)

اخذ ایزو

اخذ ایزو
اخذ ایزو
اخذ ایزو
اخذ ایزو  ابزار مفیدی برای اعتبار بخشی ست ، با نمایش این که خدمات یا محصولات شما انتظارات مشتریان شما را برآورده می کند .
در برخی صنایع داشتن گواهینامه یک الزلم قانونی یا قراردادی ست .

سازمان ISO گواهینامه ایزو صادر نمی کند
در سازمان ISO ، استانداردهای بین المللی تدوین می گردد .

از قبیل ایزو 9001 و ایزو 14001 ، ولیکن سازمان ISO درگیر صدورگواهینامه ایزو نمی شود و گواهینامه ایزو صادر نمی کند.
این کار توسط مراجع صدورگواهینامه ایزو انجام  می شود .
در نتیجه یک شرکت یا سازمان نمی تواند توسط سازمان ISO گواهینامه بگیرد.
هرچند کمیته ممیزی انطباق ISO : ( CASCO ) تعدادی استاندارد مرتبط با فرآیند صدورگواهینامه تدوین کرده است که توسط مراجع صدورگواهینامه ایزو مورد استفاده قرارمی گیرد .

زمان اخذ ایزو اخذ ایزو شما بایستی :
چندین مرجع صدورگواهینامه ایزو را ارزیابی کنید
بررسی کنید آیا مرجع صدورگواهینامه ایزو از استانداردهای مربوطه CASCO پیروی می کند .
بررسی کنید ایا اعتبار بخشی شده است . اعتبار بخشی اجباری نیست و مرجع بدون اعتباربخشی لزوما به
معنی ناشناس و فاقد ارزش بودن نیست و می تواند به صورت مستقل صلاحیت داشته باشد . برای یافتن
مرجع صدورگواهینامه ایزو اعتباربخشی شده با مرجع اعتباربخشی ملی در کشور خود تماس بگیرید .
گواهینامه ایزو
به خاطر داشته باشید زمانی که به یک محصول یا سیستم نشان استاندارد ایزو تعلق می گیرد .
نگویید : گواهینامه ایزو
بگویید : گواهینامه ISO9001:2008   ( برای مثال )

آیا می توانم از نشان سازمان ایزو استفاده کنم ؟
نشان ایزو علامت تجاری ثبت شده است و نمیتواند توسط هیچ شخصی خارج از سازمان ایزو استفاده شود مگر اینکه مجاز شده باشد .
اگر شما می خواهید از نشانی استفاده کنید که نشان دهد گواهینامه دارید بایستی با مرجع صدور گواهینامه ایزو خود تماس بگیرید .

دلایل اخذ ایزو (ISO)
هنگامی که صحبت در مورد سازمان ایزو (ISO)  به میان می آید ، این سوال مطرح می شود که چرا شرکت ها نیازمند دریافت گواهینامه ایزو (ISO) هستند.
گواهینامه ایزو (ISO) باعث دریافت درآمد بیشتر ، بهبود شرایط شرکت و کیفیت محصول، افزایش رضایت مشتری توسعه یک روحیه حرفه ای ، بهبود قوام عملیات شرکت، رسیدن به شناخت کیفیت بین المللی و بهبود بهره وری، کاهش ضایعات و صرفه جویی در هزینه ها  و افزایش رضایت مشتری می شود.

شرایط اخذ ایزو (ISO)
فرآیند صدور گواهینامه بسته به آمادگی سازمان متقاضی، اندازه سازمان، دامنه صدور گواهینامه و محل آنها و …
ممکن است چند هفته تا چند ماه به طول بیانجامد.
در فرایند صدور گواهینامه چهار گام اصلی را باید طی کرد :
آموزش : گام اول شما ، آشنایی  با استاندارد ایزو (ISO)  و آموزش آن است.
همه مردم نیازمند آموزش هستند و کمیت و کیفیت این آموزش وابسته به مسئولیت های هر فرد است .
پیاده سازی آموزش ها که بسته به نوع و بزرگی شرکت از یک تا چندین ماه زمان می رد .

ارسال مدارک :
شرکت صدور گواهینامه ایزو (ISO) بسته به نوع استاندارد ، مدارک و اسناد شرکت را بررسی می کند
که این مدارک شامل فرایندهای تولید ، مستندات سیستم مدیریت، سوابق آموزشی پرسنل ، بررسی مدیریت فرآیندهای
حسابرسی داخلی، توانایی های فنی و عملیات، تعداد پرسنل و آموزش و تجربه آنها- پیروی از مقررات و جنبه های زیست محیطی و اثرات شرکت متقاضی را بررسی می کند.

ممیزی اخذ ایزو :
پس از پیاده سازی آموزش ها در شرکت و ارسال و بررسی مدارک ، برای دریافت گواهینامه ایزو (ISO) نیازمند ممیزی  از طرف شرکت های CB – Certification Body می باشد.
تعداد ممیزان و روزهای ممیزی نیز بسته به بزرگی و پیچیدگی سازمان متفاوت خواهد بود .
جهت موفقیت در ممیزی لازم است که کارکنان شرکت به خوبی آموزش دیده باشند.
در زمان ممیزی ، ممیزان مشاهدات خود را در دو بند عمده و جزئی اعلام می کنند.
عدم انطباق عمده باعث خواهد شد که شما برای اخذ ایزو (ISO) تائید نشوید.
عدم انطباق های جزئی باعث تائید نشدن شما نمی شود، معمولاً پیشنهاداتی توسط ممیز است که به بهبود کیفیت سیستم شما کمک می کند.


برچسب: گواهینامه ایزو، مشاورایزو، مشاوره ایزو، ایزو9001، ایزو، اخذایزو، دریافت گواهینامه ایزو،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۳۱ شهریور ۱۳۹۷ساعت: ۰۱:۴۴:۱۷ توسط:datis موضوع: نظرات (0)